UCJADVK1 Dramatizace jako nástroj výuky cizího ja

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2009
Rozsah
0/8/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Eva Lorencovičová (cvičící)
Garance
Mgr. Eva Lorencovičová
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kreativní a personifikující dramatizace je jedním z nových prvků, které využívá současná výuka cizích jazyků. Posluchači se seznámí s možnostmi dramatizace a získají teoretické poznatky osvětlující její přínos pro rozvoj jazykové kompetence. Zároveň se studenti seznámí s velkým množstvím motivačních aktivizujících i uklidňujících aktivit a různými formami jazykových a sociálních her. Sylabus: 1. Some practical considerations 2. Non-verbal warming up exercises 3. Non-verbal cooling-down exercises 4. Verbal exercises 5. Group-formation exercises 6. Observation 7. Interpretation 8. Creation and invention 9. Word-play 10. Problem-solving 11. The use of literary texts, poems and songs 12. Role-play Požadavky na studenta: Studenti si vyzkouší a ohodnotí v portfoliu různé typy dramatických aktivit. Literatura: Graham, C.: Jazz Chants, OUP, 1985. Graham, C.: Jazz Chant Fairy Tales, OUP, 1988. Maley, A. a Duff, A.: Drama Techniques in Language Learning, Cambridge University Press, 1982. Owens, A. a Barber, K.: Dramaworks, Planning - Creating - Developing Drama Pretext, Carel Press, 1997. Phillips, S.: Drama with Children, Oxford University Press, 1999. Rinvolucri, M.: Grammar Games, Cambridge University Press, 1984. Ur. P. a Wright, A.: Five-Minute Activities, Cambridge University Press, 1992. Wright. A., Betteridge, D. a M. Buckby: Games for Language Learning, Cambridge University Press, 1984.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2010, léto 2011, léto 2012.