UCJNP050 Dramatizace jako nástroj výuky cizího jazyka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2013
Rozsah
Seminář 8 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kreativní a personifikující dramatizace je jedním z prvků, které využívá současná výuka cizích jazyků. Posluchači se seznámí s možnostmi dramatizace a získají teoretické poznatky osvětlující její přínos pro rozvoj jazykové kompetence, tvořivosti a osobnosti žáků při hraní rolí, dramatizaci textu a hraní divadla a pantomimy. Teoretické poznatky budou aplikovat na praktických příkladech.
Osnova
  • 1. Prinzipien der Dramapädagogik
    2. Theater und Dramapädagogik im Fremdsprachenunterricht I
    3. Theater und Dramapädagogik im Fremdsprachenunterricht II
    4. Aufwärmung
    5. Pantomime
    6. Spiele
    7. Standbilder
    8. Rollenspiel
    9. Impulstexte
    10. Forumstheater
    11. Zeitungstheater
    12. Dramaprojekt
Literatura
    doporučená literatura
  • Müller, H. Der eine und der andere. Szenische Dialoge. Stuttgart: Klett, 1994. info
  • Enst E. Die verzauberte Drehorgel und die Reise zur Pirateninsel. München: Goethe-Institut, 1996. info
  • Finch, R. Drama und Ökologisierung. [online] www.dramapaedagogik.org. info
  • Tselikas, E.I. Dramapädagogik im Sprachunterricht. Zürich: Orell Füssli Verlag, 2000. info
  • Owens, A. / Barber, K. Dramaworks, Planning - Creating - Developing. Drama Pretext. Carel Press, 1997. info
  • Müller E. Meschen um Müller. Stuttgart: Klett, 1971. info
  • Sakayan D. Rede und Antwort. Ismaning: Max Hueber, 1989. info
  • Chighini P. Zirkus der Kuscheltiere. München: Goethe-Institut, 1997. info
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Zpracování drama-projektu
Návod na individuální studium poskytne distanční opora k tomuto předmětu, obsahující konkrétní úkoly pro samostatnou práci včetně kontrolních otázek a dále odkazy na doporučenou studijní literaturu. Studenti vypracují písemnou přípravu s využitím drama-projektu. Ústní zkouška ověřuje znalost teorie podle zadání katalogu otázek.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.