UCJASIK1 Sociální interakce ve výuce cizích jazyků

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2014
Rozsah
0/5/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí s otázkami interakcí při vyučování cizím jazykům. Naučí se organizovat vyučovací jednotku tak, aby brali ohled na individuální zvláštnosti žáků, aplikovali diferencovaný přístup a plánovali výuku tak, aby byla co nejefektivnější a žáci účelně využívali čas ve vyučování i při domácí přípravě. Práci ve skupinách se naučí organizovat tak, aby se do ní zapojili všichni žáci. Posluchači se seznámí se strategiemi a technikami učení v různých typech sociálních interakcí ve výuce cizích jazyků. Pro zlepšení interakcí se naučí využívat různé formy pozorování, provádět záznamy a uplatňovat je. Sylabus: 1. Defining classroom interaction 2. Defining communication in the classroom 3. The role of the teacher 4. Student groupings 5. Describing classroom language 6. Describing classroom methodology 7. Describing classroom affect 8. Describing classroom learning events 9. Exploring language in classroom 10. Exploring methodology in classroom 11. Exploring affect in classroom 12. Exploring learning events in classroom Požadavky na studenta: Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zpracované úkoly týkající se analýz a hodnocení plánů hodin, výseků hodin, pozorování a záznamů reálných i nahraných hodin. Literatura: Allwright, D.: Observation in the Language Classroom, Longman Group UK Limited, 1988. Brown, G.: Microteaching, Methuen, 1975. Byrne, D.: Techniques for Classroom Interaction, Longman Group UK Limited, 1987. Malamah-Thomas, A.: Classroom Interaction, Oxford University Press, 1987. Hadfield, J.: Classroom Dynamics, Oxford University Press, 1992. Harmer, J.: The Practice of English Language Teaching, Longman, 1991. Rivers, W. M.: Interactive Language Teaching, Cambridge University Press, 1987. Rubin, J. and Thompson, L.: How to Be a More Successful Language Learner, Heinle and Heinle, 1982. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazyzích hodnotíme, UP Olomouc, 2002. Stern, H. H: Fundamental Concepts in Language Teaching, Oxford, 1983. Ullmann, R. and Geva, E.: ?Approaches to Observation in Second Language Classes' in C. J. Brumfit: Language Issues and Education Policies, Oxford, 1984. Ur, P.: A Course in Language Teaching. Practice and Theory, Cambridge University Press, 1991. Wajnryb, R.: Classroom Observation Tasks, Cambridge University Press, 1992. Wallace, M.: Training Foreign Language Teachers. A reflective approach, Cambridge University Press, 1991. Willis, J.: Teaching English Through English, Longman, 1981. Woodward, T.: Models and Metaphors in Language Teacher Training, Cambridge University Press, 1991. Wright, T.: Roles of Teachers & Learners, Oxford University Press, 1987.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.