FPF:UCJAU015 Sociální interakce ve výuce ci - Informace o předmětu
UCJAU015 Sociální interakce ve výuce cizích jazyků
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Markéta Johnová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Markéta Johnová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství angličtiny pro střední školy (program FPF, N7504 UcSS)
- Cíle předmětu
- Studenti se seznámí s otázkami interakcí při vyučování cizím jazykům. Naučí se organizovat vyučovací jednotku tak, aby brali ohled na individuální zvláštnosti žáků, aplikovali diferencovaný přístup a plánovali výuku tak, aby byla co nejefektivnější a žáci účelně využívali čas ve vyučování i při domácí přípravě. Práci ve skupinách se naučí organizovat tak, aby se do ní zapojili všichni žáci. Posluchači se seznámí se strategiemi a technikami učení v různých typech sociálních interakcí ve výuce cizích jazyků. Dále si studenti formou praktických cvičení ověřují poznatky získané teoretickým studiem odborné literatury. Naučí se aplikovat různé sociální formy ve výuce: Vést rozhovor, diskusi, moderovat aktivity, hodnotit výkony respondentů, řešit konflikty ve třídě, apod. Pro zlepšení interakcí se naučí využívat různé formy pozorování, provádět záznamy a uplatňovat je. Při výuce cizího jazyka se naučí zohledňovat mezipředmětové vztahy. Posluchači získají nezbytné dovednosti potřebné pro sestavení jazykového portfolia..
- Osnova
- Sylabus semináře:
1. Classroom interaction (action, reaction, co-operation, conflict, communication)
2. Who, Why, What, How, metodology and language
3. Teacher role (teaching tasks and teaching strategies)
4. Learner role (learning tasks and activities)
5. Description of classroom language
6. Description of clasroom methodology (COLT, TALOS)
7. Description of classroom affect (observer, teacher. councelling, suggestopaedia, silent way)
8. Description of classroom learning events (methodology, activity sequences, lessons and conversations, participants, setting)
9. Exploring (language, verbal interaction, functions)
10. Exploring methodology
11. Exploring affect
12. Exploring learning events
- Sylabus semináře:
- Literatura
- doporučená literatura
- Ur, P. A Course in Language Teaching. Practice and Theory. info
- Malamah-Thomas, A. Classroom Interaction. info
- Wajnryb, R. Classroom Observation Tasks. info
- Rivers, W. M. Interactive Language Teaching. info
- Woodward, T. Models and Metaphors in Language Teacher Training. info
- Allwright, D. Observation in the Language Classroom. info
- Wright, T. Roles of Teachers & Learners. info
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazyzích hodnotíme, UP Olomouc, 2002. info
- Byrne, D. Techniques for Classroom Interaction. info
- Wallace, M. Training Foreign Language Teachers. A reflective approach. info
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2014/UCJAU015