UCJNP044 Analyza cizojazyčné učebnice 2

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2014
Rozsah
Seminář 5 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti budou uvedeni do problematiky metod hodnocení a výběru učebnice vhodné pro danou cílovou skupinu. Dále budou studenti hodnotit jednotlivé komponenty učebnic a učebnicových souborů a seznámí se rovněž s internetovou podporou učebnic. Posluchači se zaměří na vhodnost a obtížnost textů pro rozvoj jednotlivých dovedností, gramatiky, výslovnosti, pravopisu a reálií. Součástí semináře je praktické ověření hodnocení učebnice v mikrovýstupech, při nichž se získá zpětná vazba pro následné hodnocení.
Osnova
  • 1. Lesetexte
    2. Hörtexte
    3. Handlungen - Intentionen - Funktionen
    4. Übungen
    5. Landeskunde
    6. Die vier Fertigkeiten im FSU
    7. Hören
    8. Sprechen
    9. Lesen
    10. Schreiben
    11. Grammatik
    12. Lerntechniken
Literatura
    doporučená literatura
  • Häusermann, U. / Piepho, H.-E. Aufgabenhandbuch Deutsch als Fremdsprache. Stuttgart: iudicium Verlag, 1996. info
  • Bimmel, P./ Kast, B./Neuner,G. Deutschunterricht planen. Berlin, München: Langenscheidt, 1998. info
  • Henrici, G. / Riemer, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. Hohengehren: Schneider Verlag, 1994. info
  • Hrehovčík, T. Evaluation of foreign language textbooks. Theoretical and methodological considerations. 1. ang. vydání. Prešov: Prešovská univerzita, 2002. info
  • Kleppin, K.:. Fehler und Fehlerkorrektur. Berlin, München: Langenscheidt, 1997. info
  • Bausch, K.-R. / Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel: Francke Verlag, 1995. info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1996. info
  • Bolton, S. Probleme der Leistungsmessung. Berlin, München: Langenscheidt, 1995. info
  • Bollton, S. / Albers, H.-G. Testen und Prüfen. Berlin, München: Langenscheidt, 1992. info
  • Průcha, J. Učebnice. Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998. info
  • Kast,B./Neuner, G. Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Berlin, München: Langenscheidt, 1994. info
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Evaluace vybrané učebnice německého jazyka
Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zpracované úkoly týkající analýzy cizojazyčné učebnice. Ústní zkouška ověřuje znalost teorie podle zadání katalogu otázek.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2015.