ULGATL0036 Marketing služeb

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2014
Rozsah
2/1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc. (přednášející)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc.
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy teorie marketingu - zejména s podstatou, pojetím a principy marketingu, s vývojem podnikatelských koncepcí, s marketingovým řízením, marketingovými strategiemi, marketingovým prostředím, marketingovými nástroji, marketingovým informačním systémem, cíleným marketingem a specifiky mezinárodního marketingu, přičemž značná pozornost bude věnována aplikaci obecné marketingové teorie v oblasti služeb, poněvadž právě marketing služeb je východiskem pro marketing v lázeňském cestovním ruchu.
Osnova
  • 1.Význam, pojetí a principy marketingu. Vývoj podnikatelských koncepcí
    2.Marketingový systém řízení
    3.Specifika marketingu služeb
    4.Analýza marketingového prostředí
    5.Řízení marketingových informací - marketingový informační systém, marketingový výzkum
    6.Nákupní chování spotřebitelů a organizací, typy kupních rozhodovacích procesů na spotřebitelských trzích
    7.Reklamace - reklamační řízení, jednání se zákazníky
    8.Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
    9.Produkt a jeho životní cyklus
    10.Cena a cenová politika
    11.Marketingová komunikace a stimulování prodeje
    12.Distribuce produktů, distribuční politika
    13.Mezinárodní marketing služeb
Literatura
    doporučená literatura
  • VYSEKALOVÁ, J. Chování zákazníka. Praha: Grada, 2011. info
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9. info
  • KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
  • CARON, N. Prodej problémovým zákazníkům. Praha: Grada, 2007. info
  • HESKOVÁ, M. a kol. Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-948-3. info
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • FORET, M., PROCHÁZKA, P., URBÁNEK, T. Marketing - základy a principy. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-888-0. info
  • KIRÁĹOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: EKOPRESS, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
  • SEIFERTOVÁ, V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: VŠ CRHL, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
  • KITA, J. a kol. Marketing. Bratislava: Ekonómia, 2002. ISBN 80-89047-23-8. info
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
  • HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
  • BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
Informace učitele
Podmínkou pro získání zápočtu je vypracování a obhajoba seminární práce na téma, které určí vyučující nejpozději do 3. výukového týdne a alespoň 60 % úspěšnost u písemného testu. Předmět je ukončen ústní zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2015, léto 2016, léto 2017.