UFPF507 Počítačová grafika II

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2015
Rozsah
2/3/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Daniel Macháček (přednášející)
Ing. Dalibor Wzientek (přednášející)
Mgr. Daniel Macháček (cvičící)
Ing. Dalibor Wzientek (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Stanislav Hledík, Ph.D.
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je podat ucelený průřez metodami 3D počítačové grafiky. Teoretický výklad je doprovázen praktickými ukázkami a interaktivními demonstracemi v programu Mathematica.
Osnova
  • * 3D modely. Křivky a plochy. Reprezentace a modelování těles, objemová reprezentace těles. Procedurální modelování.
    * Zobrazování 3D dat I. Promítání, světlo a osvětlování, viditelnost, stíny a textury.
    * Zobrazování 3D dat II. Reprezentace scény. Globální zobrazovací metody, vizualizace objemových dat. Nefotorealistické zobrazování.
    * Počítačová animace. Nízko-úrovňová a vysokoúrovňová animace. Skeletální animace. Virtuální humanoid. Výpočty viditelnosti, zjednodušování scény.
    * Virtuální realita. Aplikace virtuální reality. Pozadí scény, Avatar a navigace, stereoskopie. Formáty VRML a X3D. Prostorový zvuk.
Literatura
    doporučená literatura
  • Gonzalez R.C., Woods R.E. Digital Image Processing. Prentice Hall; 3 edition, 2007. ISBN 978-0131687288. info
  • Jiří Žára, Bedřich Beneš, Jiří Sochor, Petr Felkel. Moderní počítačová grafika. Computer Press (2. vyd.), 2005. ISBN 80-251-0454-0. info
Informace učitele
Účast na přednáškách je doporučená. Může být nahrazena samostudiem
doporučené literatury a individuálními konzultacemi. Účast na cvičeních je povinná (min. 80%).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.