ULGATL0032 Příprava a realizace turistického produktu I

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2015
Rozsah
1/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavlína Sonnková (přednášející)
RNDr. Jiří Šíp, Ph.D. (přednášející)
Ing. Pavlína Sonnková (cvičící)
RNDr. Jiří Šíp, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Eva Vavrečková, Ph.D.
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je využít teoretických znalostí a dovedností studentů získaných zejména v odborných předmětech pro přípravu a realizaci odborné exkurze v rámci dvou- až třídenního cvičného průvodcovského zájezdu. Smyslem je vést studenty k aplikaci teoretických poznatků při tvorbě forfaitového zájezdu. Úkolem je příprava geografického, časového, rámcového i detailního programu pro specifickou skupinu klientů včetně cenové kalkulace a zajištění jednotlivých služeb (doprava, ubytování, prohlídky, odborné exkurze). V rámci studijního oboru se předpokládá exkurze ve vybraných lázeňských zařízeních, jejichž návštěva završí přípravu studentů v té části oboru věnované provozu lázeňských zařízení. Při vlastní realizaci je využita znalost přípravy průvodcovského výkladu, jeho prezentace. Student je schopen pohotově řešit problémové situace ve fázi nejen přípravy, ale i vlastní realizace turistického produktu.
Osnova
  • 1. Příprava turistického produktu pro realizaci v rámci České republiky
    2. Organizační zabezpečení akce
    3. Příprava průvodce pro realizaci turistického produktu
    4. Kontrola stavu přípravy turistického produktu
    5. Realizace vlastního produktu
    6. Vyhodnocení přípravy a realizace produktu
    7. Sestavení výsledné kalkulace a vyúčtování
    8. Vypracování komplexní zprávy o realizované akci
Literatura
    doporučená literatura
  • Odborné časopisy cestovního ruchu. info
  • ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 1999. info
  • MELICHÁREK, M. Řešení modelových situací v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 1999. ISBN 80-901462-2-8. info
Informace učitele
Podmínkou je aktivní spolupráce při přípravě i samotné realizaci produktu, odevzdání písemné přípravy turistického produktu včetně administrace celé akce. Vlastní příprava a realizace produktu (včetně průvodcování a realizace animačního programu) představuje praktickou formu plnění podmínek, která přímo prakticky ověří nabyté znalosti při realizaci, vyúčtování a vyhodnocení produktu. Získání zápočtu je podmínkou pro zapsání navazujícího části tohoto předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2016, léto 2017.