UCJNP027 Didaktika němčiny 2

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2018
Rozsah
Seminář 9 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět se zabývá současnými metodami ve výuce cizích jazyků, alternativními přístupy, s jejich přednostmi a nedostatky. Studenti se naučí, jak zprostředkovat žákům různými postupy jednotlivé řečové dovednosti a jazykové prostředky. Nedílnou součástí moderní metody výuky jazyků je práce s literárními texty a výuka reálií cílové země. I pro vlastní rozvoj posluchačů je nutné, aby se zabývali otázkou strategie učení a technik učení se cizím jazykům. Poznají také současné trendy ve výuce cizích jazyků, např. výuky jazyků pomocí projektů, práce na stanovištích apod.
Osnova

  • 1. Entwicklung von den Sprachfertigkeiten
    2. Hörverstehen
    3. Leseverstehen
    4. Sprechen
    5. Schreiben
    6. Grammatik
    7. Wortschatzvermittlung
    8. Aussprachekorrektur
    9. Die neue Rechtschreibung
    10. Arbeit mit literarischen Texten
    11. Landeskunde im Deustschunterricht
    12. Übersetzen und Dolmetschen
Literatura
    doporučená literatura
  • Janíková, V. / Michels-McGovern, M. Aspekte des Hochschulfachs Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Brno: Masarykova univerzita, 2000. info
  • Häusermann, U. / Piepho, H. E. Aufgabenhandbuch Deutsch als Fremdsprache. München: Iudicium, 1996. info
  • Kilian,V. Deutsch als Zweitsprache in der Erwachsenenbildung. Berlin/ München: Langenscheidt, 1995. info
  • Heyd, G. Deutsch lernen. Frankfurt am Main: Diesterweg, 1991. info
  • Glaboniat, M. / Müller, M. / Schmitz, H. / Rusch, P. / Wertensch. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Berlin/München: Langenscheidt, 1996. info
  • Bausch, K-R. / Christ, H. / Krumm, H-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen/Basel: Francke Verlag, 1989. info
  • Neuner, G. / Hunfeld, H. Methoden des fremdprachlichen Unterrichts. Berlin/München:. info
  • Neuner, G. Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin/München:. info
  • Jung, L. 99 Stichwörter zum Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Hueber. Ismaning 2001. info
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
https://elearning.fpf.slu.cz/course/view.php?id=686
Vypracování úkolů zadaných ve studijní opoře.
Self-study instructions will be provided through initial consultations, in the study support containing specific self-study tasks and comprehension checks and also references to the recommended literature.
Students will hand in the completed tasks in writing. These tasks are marked SA in the study support.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.