UCJAP046 Testování ve výuce cizích jazyků

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2019
Rozsah
0/5/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Diana Adamová, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Diana Adamová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s evaluací výuky a žáků, se sebeevaluací, s plánováním, průběhem a vyhodnocováním testů a zkoušek cizích jazyků. Posluchači se naučí vytvářet různé druhy testů a testovacích baterií a vyhodnocovat je tak, aby byl zajištěn optimální průběh učení. Poznají zásady tvorby jazykových testů, jejich provádění a vyhodnocování. Pro přípravu ústních zkoušek se studenti naučí pracovat s otázkami, hodnotit a klasifikovat výkony žáků. Stejná pozornost bude věnována ostatním jazykovým dovednostem. Sylabus: 1. Teaching and testing 2. Kinds of tests 3. Validity and reliability 4. Stages of test construction 5. Testing vocabulary 6. Testing grammar 7. Testing pronunciation 8. Testing listening skills 9. Testing speaking skills 10. Testing reading skills 11. Testing writing skills 12. Continuous assessment Literatura: Alderson, J. C., Clapham, C. a D. Wall: Language Test Construction and Evaluation, Cambridge University Press, 1995. Chráska, M.: Didaktické testy: příručka pro učitele a studenty učitelství, Paido, 1999. Bachman, L. F. a Palmer, A. S.: Language Testing in Practice, Oxford University Press, 1996. Heaton, J. B.: Writing English Languag Tests, Longman Group UK Limited, 1990. Heaton, J. B.: Classroom Testing. Longman Group UK Limited 1990. Weir, C. J.: Communicative Language Testing, Prentice Hall International (UK) Ltd, 1990. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazyzích hodnotíme, UP Olomouc, 2002.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zpracované úkoly týkající vytváření testů pro jednotlivé jazykové dovednosti.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.