FPF:UCJCA077 Soc. interakce ve výuce cj ang - Informace o předmětu
UCJCA077 Sociální interakce ve výuce cizích jazyků (angličtina)
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Stručná charakteristika předmětu: Studenti se na přednáškách seznámí s otázkami interakcí při vyučování cizím jazykům. Naučí se organizovat vyučovací jednotku tak, aby brali ohled na individuální zvláštnosti žáků, aplikovali diferencovaný přístup a plánovali výuku tak, aby byla co nejefektivnější a žáci účelně využívali čas ve vyučování i při domácí přípravě. Práci ve skupinách se naučí organizovat tak, aby se do ní zapojili všichni žáci. Posluchači se seznámí se strategiemi a technikami učení v různých typech sociálních interakcí ve výuce cizích jazyků. Na přednášky navazují semináře, v nichž si studenti formou praktických cvičení ověřují poznatky získané na přednáškách i studiem odborné literatury. Naučí se aplikovat různé sociální formy ve výuce: Vést rozhovor, diskusi, moderovat aktivity, hodnotit výkony respondentů, řešit konflikty ve třídě, apod. Pro zlepšení interakcí se naučí využívat různé formy pozorování, provádět záznamy a uplatňovat je. Při výuce cizího jazyka se naučí zohledňovat mezipředmětové vztahy. Posluchači získají nezbytné dovednosti potřebné pro sestavení jazykového portfolia..
- Osnova
- 1. Sociální interakce ve výuce cizích jazyků
2. Role učitele a role žáka ve výuce cizích jazyků
3. Konflikty a jejich řešení
4. Práce s chybou
5. Sociální formy
6. Vnitřní diferenciace
7. Práce ve skupině
8. Autonomie učení a strategie učení
9. Vyučování zaměřené na jednání
10. Pozorování
11. Jazykové portfolio
12. Sociální interakce a interdisciplinární vztahy
- 1. Sociální interakce ve výuce cizích jazyků
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Prezentace vybrané techniky učení nebo metody s dodržením didaktických zásad.
Apeltauer, E.: Grundlagen des Erst- und Fremdsprachenerwerbs. Berlin, München: Langenscheidt, 1995.
Bausch, K.-R./Krumm, H.-J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel:Francke Verlag, 1995.
Bimmel, P./Kast, B./Neuner,G.: Deutschunterricht planen. Berlin, München: Langenscheidt, 1998.
Bimmel, P./Rampillon: Lernerautonomie und Lernstrategien. Berlin, München: Langenscheidt, 2000.
Henrici, G./ Riemer, C.: Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremd?sprache. Hohengehren: Schneider Verlag, 1994.
Mareš, J., Křivohlavý, J.: Komunikace ve škole. Brno: Centrum dalšího vzdělávání učitelů Masarykovy univerzity, 1995.
Schwerdtfeger, I. C.: Gruppenarbeit und innere Differenzierung. Berlin, München: Langenscheidt, 2001.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2019/UCJCA077