FPF:UCJNDNV1 Dramatizace jako nástroj výuky - Informace o předmětu
UCJNDNV1 Dramatizace jako nástroj výuky cizího jazyka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2019
- Rozsah
- 0/8/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Němčina (jednooborové) (program FPF, N7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Kreativní a personifikující dramatizace je jedním z prvků, které využívá současná výuka cizích jazyků. Posluchači se seznámí s možnostmi dramatizace a získají teoretické poznatky osvětlující její přínos pro rozvoj jazykové kompetence, tvořivosti a osobnosti žáků při hraní rolí, dramatizaci textu a hraní divadla a pantomimy. Teoretické poznatky budou aplikovat na praktických příkladech.
- Osnova
- 1. Seznamovací hry
2. Warming up, Ledolamky
3. Práce s hlasem
4. Hraní rolí
5. Skupinová dynamika
6. Didaktické hry
7. Sociální hry a jejich využití ve výuce cizího jazyka
8. Pantomima
9. Standbilder
10. Novinové divadlo
11. Drama-projekt I.
12. Drama-projekt II.
- 1. Seznamovací hry
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Návod na individuální studium poskytnou jednak úvodní konzultace, dále pak distanční opora k tomuto předmětu, obsahující konkrétní úkoly pro samostatnou práci včetně kontrolních otázek a v neposlední řadě odkazy na doporučenou studijní literaturu.
Praktické zvládnutí látky probírané na přednáškách doloží studenti na základě písemného vypracování vybraných úloh v distanční opoře, označených zkratkou SA.
Finch, R.: Drama und Ökologisierung. [online] www.dramapaedagogik.org
Marušák, M.: Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Brno: Computer Press 2006.
Müller, H.: Der eine und der andere. Szenische Dialoge. Stuttgart: Klett, 1994.
Müller, E.: Meschen um Müller. Stuttgart: Klett, 1971.
Owens, A. / Barber, K.: Dramaworks, Planning Creating Developing. Drama Pretext. Carel Press, 1997.
Sakayan, D.: Rede und Antwort. Ismaning: Max Hueber, 1989.
Tselikas, E. I.: Dramapädagogik im Sprachunterricht. Zürich: Orell Füssli Verlag, 2000.
http://www.goethe.de/ins/ca/lp/prj/grh/deindex.htm Online
Valenta, M.: Dramaterapie. Praha: Portál 2001.
Valenta, M.: Dramaterapie. Praha: Grada 2011.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2019/UCJNDNV1