UCJOKN03 Tvorba textů 1 (administrativní styl)

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2020
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Miroslav Urbanec, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Miroslav Urbanec, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
UCJOKN03/A: Pá 13:05–14:40 PrPed, M. Urbanec
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem semináře je uvést studenty do tvorby nejdůležitějších druhů textů, které jsou obvyklé v administrativním a obchodním psaní, a tuto tvorbu textů prakticky vyzkoušet. Na základě studia příslušných formálních náležitostí a variačních možností běžných druhů textů se mají studenti naučit prostudované náležitosti adekvátním způsobem aplikovat a variovat a již během samotného semináře vytvořit co nejrealističtější texty. Současně s tím mají být prostudovány a procvičeny i syntax a slovní zásoba administrativního a obchodního psaní, aby si studenti do konce semináře suverénně osvojili užívání všech formálních a jazykových prostředků, které jsou pro studované druhy textů obvyklé. Sylabus: 1. Einführung: Grundlagen der Textproduktion 2. Zitieren und Bibliographieren 3. Stilistische Hinweise 4. Redemittel 1 5. Redemittel 2 6. Argumentation 1 7. Argumentation 2 8. Textsorten 1: Lebenslauf und Bewerbungsschreiben 9. Textsorten 2: Geschäftskorrespondenz allgemein 10. Textsorten 3: Anfrage 11. Textsorten 4: Angebot und Werbebrief 12. Textsorten 5: Reklamation Povinná literatura: Schäfer, Susanne / Heinrich, Dietmar: Wissenschaftliches Arbeiten an deutschen Universitäten. Eine Arbeitshilfe für ausländische Studierende im geistes- und gesellschaftswissenschaftlichen Bereich mit Übungsaufgaben. München 2010. Doporučená literatura: Grigull, Ingrid / Raven, Susanne: Geschäftliche Begegnungen. Deutsch als Fremdsprache. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch. Leipzig 2008. Wergen, Josef / Wörner, Annette: Bürokommunikation DEUTSCH. Stuttgart 2010.
Osnova
  • 1. Einführung: Grundlagen der Textproduktion
    2. Zitieren und Bibliographieren
    3. Stilistische Hinweise
    4. Redemittel 1
    5. Redemittel 2
    6. Argumentation 1
    7. Argumentation 2
    8. Textsorten 1: Lebenslauf und Bewerbungsschreiben
    9. Textsorten 2: Geschäftskorrespondenz allgemein
    10. Textsorten 3: Anfrage
    11. Textsorten 4: Angebot und Werbebrief
    12. Textsorten 5: Reklamation
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Docházka, aktivní účast, vypracování portfolia. Pro ukončení předmětu vykonání písemné zkoušky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.