FPF:UBKTN025 Marketing of the culture and f - Course Information
UBKTN025 Marketing of the culture and fundraising
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2021
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc. (lecturer)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Timetable
- Thu 8:05–8:50 D2
- Timetable of Seminar Groups:
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audio-visual Creation (programme FPF, N8203 DrUm)
- Course objectives
- Students will be familiarized with various types of organizations and subjects dealing with projects and products aimed at the production and promotion of culture events.
- Syllabus
- Culture marketing
Fundraising of non-profit organizations
Grant submission
- Culture marketing
- Literature
- recommended literature
- BRAY, I. Effective Fundraising for Nonprofits. California: Delta Printing Solutions, 2010. info
- REKTOŘÍK, J. a kolektiv. Organizace neziskového sektoru - Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, 2010. info
- CICONTE, B., JACOB, J. G. Fundraising Basics - Complete Guide. Sudbary. MA: Jones and Bartlett Publishers, 2009. info
- DVOŘÁK, T. Nadace a nadační fondy: text zákona s poznámkami. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. info
- BOUKAL, P. Nestátní neziskové organizace (teorie a praxe). Praha, VŠE, 2009. ISBN 978-80-245-1650-9. info
- HAGOORT, G. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: AMU, 2009. info
- SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008. info
- JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. info
- BURDA, J. Fundraising pro začátečníky. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2007. info
- HLOUŠEK, J. Manažer v sociálních službách - Fundraising. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. info
- POLAČKOVÁ, Z. Fundraisingové aktivity - jak získat finanční prostředky od místní komunity. Praha: Portál, 2006. info
- PEŠOUTOVÁ, M. a kolektiv. Zaměstnanostní projekty a fundraising. Brno: Drom, 2004. info
- NORTON, M. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Praha: Nadace VIA, 2003. info
- ČEPELKA, O. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. I. Díl. Liberec: Omega, 2003. info
- ČEPELKA, O. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. II. Díl. Liberec: Omega, 2003. info
- KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada, 2001. info
- GOULLI, R., FRIČ, P. Neziskový sektor v České republice. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. info
- KOLÁŘ, R. Fundraising - pořádání benefičních akcí. Praha: Informační centrum nadací a jiných nezisk, 2000. info
- RAUHE, H., AUST, N., DEMMER, CH. Kulturmanagement: Theorie und Praxis einer professionellen Kunst. Berlín, 1997. info
- LEDVINOVÁ, J. Fundraising z místních zdrojů. Baltimore: The John Hopkins University Institute, 1996. info
- Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. info
- DUBEN, R. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti. Praha: Codex Bohemia, 1996. ISBN 80-85963-19-1. info
- DRKUCKER, P. F. Řízení neziskových organizací. Management Press, 1994. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Teacher's information
- Active participation in the seminar (two absences are permitted), final written test
- Enrolment Statistics (Summer 2021, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2021/UBKTN025