FPF:UIIABP0060 Praktikum ze základů inf. II - Informace o předmětu
UIIABP0060 Praktikum ze základů informatiky II
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Lucie Ciencialová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ondřej Mazurek (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Lucie Ciencialová, Ph.D.
Ústav informatiky – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- UIIABP0060/A: St 15:35–17:10 B3a, L. Ciencialová, O. Mazurek
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(B)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Informatika a angličtina (program FPF, In-An-bp)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zvládnout základy používání softwaru pro úpravu a vytváření grafiky, prezentací a multimédií.
- Osnova
- 1. Software pro úpravu a vytváření grafiky
- 1.1. základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky,
- 1.2. grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti a způsoby využití, konverze mezi formáty,
- 1.3. úprava fotografií v rastrovém grafickém editoru, otočení, oříznutí, jas, kontrast, úprava histogramu, úprava barevnosti, doostření, lokální úpravy chyb, skvrn, odstranění červených očí,
- 1.4. vektorový graficky editor, vytváření vektorového obrázku, zásady správné úpravy grafických dokumentů.
- 2. Software pro vytváření prezentací
- 2.1. příprava podkladů pro prezentaci,
- 2.2. nástroje pro tvorbu prezentací,
- 2.3. vytvoření a nastavení prezentace,
- 2.4. zásady zpracování počítačové prezentace,
- 2.5. export vytvořené prezentace, vytvoření webové stránky exportem z aplikačního programu,
- 2.6. provázání dokumentů odkazy.
- 3. Multimédia
- 3.1. základní pojmy a principy z oblasti multimédií,
- 3.2. multimediální formáty souborů,
- 3.3. princip digitálního zvuku, obrazu, komprese multimediálních souborů,
- 3.4. formáty zvukových souborů, videosouborů, jejich vlastnosti,
- 3.5. získávání a přehrávání multimediálních souborů,
- 3.6. převody formátů multimediálních souborů.
- Literatura
- povinná literatura
- DAVIS, Harold. Skrytá síla Photoshopu: pokročilé techniky postprodukce digitálních fotografií. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4344-5. info
- doporučená literatura
- Adobe Creative Team. Adobe photoshop CS6: Oficiální výukový kurz. ISBN 9788025137369. info
- LOWE, Doug. PowerPoint 2016 for dummies. Hoboken, NJ: John Wiley, 2016. info
- MARMEL, Elaine J. Teach yourself visually Office 2016. Visual read less, learn more. Indianapolis: a Wiley brand, 2016. ISBN 978-1-119-07477-9. info
- KELBY, Scott. Digitální fotografie ve Photoshopu CS6. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3793-2. info
- Adobe Creative Team. Adobe Photoshop CS6 Classroom in a Book. Adobe Press, 2012. ISBN 9780321827333. info
- TŮMA, T. Počítačová grafika a design: Průvodce začínajícího grafika. Brno: Computer Press, 2007. info
- BŘÍZA, V. PowerPoint 2007. Podrobný průvodce. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2178-1. info
- Výukové metody
- Cvičení
- Metody hodnocení
- Povinná účast na cvičeních min. 75 %.
Pro získání zápočtu je potřeba získat více než 50% bodů z úkolů zadaných v průběhu semestru.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2021/UIIABP0060