UIIABP0062 Tvorba WWW stránek II

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2021
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. RNDr. Lucie Ciencialová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Michal Perdek (cvičící)
RNDr. Michal Pobucký, DiS. (cvičící)
Garance
RNDr. Michal Perdek
Ústav informatiky – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
UIIABP0062/A: Čt 8:05–9:40 B3a, M. Pobucký
Předpoklady
TYP_STUDIA(B)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Obsahem předmětu je tvorba dynamických webových stránek s využitím jazyka PHP a MySQL.
Osnova
  • 1. Úvod do PHP
  • 2. Formuláře
  • 3. Pole + příkazy FOR a WHILE + Připojení k databázi
  • 4. Struktura databáze
  • 5. Vkládání, úprava a výběr dat
  • 6. Tvorba homepage
  • 7. Cookies a Session
  • 8. Příklady použití – počitadlo přístupu, e-mail s přílohou, generování obrázků
  • 9. AJAX
Literatura
    povinná literatura
  • HOPKINS, Callum. PHP okamžitě. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4196-0. info
    doporučená literatura
  • The PHP Group. PHP Hypertext Preprocessor. URL info
  • WELLING, Luke a Laura THOMSON. PHP and MySQL web development. Fifth edition. Hoboken, NJ: Addison-Wesley, 2017. ISBN 978-0-321-83389-1. info
  • ULLMAN, Larry E. PHP for the web. Fifth edition. San Francisco: Peachpit Press, 2016. ISBN 0-13-429125-5. info
  • W3SCHOOLS. W3Schools.com - THE WORLD'S LARGEST WEB DEVELOPER SITE. 2016. URL info
  • BÖHMER, Marian. Návrhové vzory v PHP: 23 vzorových postupů pro rychlejší vývoj. Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3338-5. info
  • GILMORE, W. J. Beginning PHP 5 and MySQL: From novice to professional. CA United States: Apress, 2008. ISBN 978-1590598627. info
Výukové metody
Cvičení
Metody hodnocení
• Vytvoření dynamických stránek – na zadané téma
• Využití databáze MySQL
• V zápočtovém týdnu proběhne test – nutno získat více než 50 % bodů.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.