FPF:ARTAVTBP44 Teorie barev II - Informace o předmětu
ARTAVTBP44 Teorie barev II
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Kristína Pupáková (přednášející)
MgA. Kristína Pupáková (cvičící) - Garance
- MgA. Kristína Pupáková
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ARTAVTBP44/A: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
- Předpoklady
- nejsou definovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba (program FPF, AVT-bpbk)
- Cíle předmětu
- Předmět tematizuje pojímání jednoho z nejběžnějších fenoménů zrakové zkušenosti – barvy. Seznamuje studenty s dějinami zkoumání otázky o podstatě barvy v kontextu vědeckých teorií tak, jak formovaly současné myšlení. Disciplína poskytuje prostor pro rozvoj, učí hledat vizuální klíče a nacházet neobvyklá novátorská řešení nastolených problémů v percepci barev v kompozici vyprávění. Orientuje se také na rozvoj kreativního myšlení v oblasti audiovizuální tvorby formou analýz a tvorbou audiovizuálních výstupů vázaných na teorii barev. Nahlíží na vztah psychologie, narativnosti, vizuality a významu.
- Osnova
- 1. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Ingmar Bergman – Šepoty a výkřiky (1972)
- 2. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. George Lucas – Star Wars: Epizoda IV – Nová naděje (1977)
- 3. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Francis Ford Coppola – Kmotr (1972)
- 4. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Quentin Tarantino – Kill Bill (2003)
- 5. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Andrea Arnold – Fish Tank (2009)
- 6. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Miloš Forman – Vlasy (1979)
- 7. Příprava námětu a scénáře pro filmové dílo s ohledem na využití principů teorie barev.
- 8. Příprava storyboardu pro filmové dílo s ohledem na využití principů teorie barev.
- 9.–10. Konzultace storyboardu filmového díla s ohledem na využití principů teorie barev.
- 11.–12. Konzultace nad výstupy.
- 13. Prezentace výstupů.
- Výukové metody
- přednášky, semináře, analýzy, diskuse, filmové projekce, prezentace, domácí cvičení
- Metody hodnocení
- Praktická písemná analýza vybraného audiovizuálního díla v intencích teorie barev.
Vytvoření storyboardu audiovizuálního díla, které je vázáno svým obsahem na teorii barev.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2022/ARTAVTBP44