FPF:ARTAVTBP44 Teorie barev II - Informace o předmětu
ARTAVTBP44 Teorie barev II
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Kristína Pupáková (přednášející)
MgA. Kristína Pupáková (cvičící) - Garance
- MgA. Kristína Pupáková
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal - Rozvrh
- Út 12:15–13:00 D2
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- FORMA(P)
nejsou definovány - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba (program FPF, AVT-bpbk)
- Cíle předmětu
- Předmět tematizuje pojímání jednoho z nejběžnějších fenoménů zrakové zkušenosti – barvy. Seznamuje studenty s dějinami zkoumání otázky o podstatě barvy v kontextu vědeckých teorií tak, jak formovaly současné myšlení. Disciplína poskytuje prostor pro rozvoj, učí hledat vizuální klíče a nacházet neobvyklá novátorská řešení nastolených problémů v percepci barev v kompozici vyprávění. Orientuje se také na rozvoj kreativního myšlení v oblasti audiovizuální tvorby formou analýz a tvorbou audiovizuálních výstupů vázaných na teorii barev. Nahlíží na vztah psychologie, narativnosti, vizuality a významu.
- Osnova
- Předmět tematizuje pojímání jednoho z nejběžnějších fenoménů zrakové zkušenosti – barvy. Seznamuje studenty s dějinami zkoumání otázky o podstatě barvy v kontextu vědeckých teorií tak, jak formovaly současné myšlení. Disciplína poskytuje prostor pro rozvoj, učí hledat vizuální klíče a nacházet neobvyklá novátorská řešení nastolených problémů v percepci barev v kompozici vyprávění. Orientuje se také na rozvoj kreativního myšlení v oblasti audiovizuální tvorby formou analýz a tvorbou audiovizuálních výstupů vázaných na teorii barev. Nahlíží na vztah psychologie, narativnosti, vizuality a významu. 1. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Ingmar Bergman – Šepoty a výkřiky (1972)
- 2. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. George Lucas – Star Wars: Epizoda IV – Nová naděje (1977)
- 3. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Francis Ford Coppola – Kmotr (1972)
- 4. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Quentin Tarantino – Kill Bill (2003)
- 5. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Andrea Arnold – Fish Tank (2009)
- 6. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Miloš Forman – Vlasy (1979)
- 7. Příprava námětu a scénáře pro filmové dílo s ohledem na využití principů teorie barev.
- 8. Příprava storyboardu pro filmové dílo s ohledem na využití principů teorie barev.
- 9.–10. Konzultace storyboardu filmového díla s ohledem na využití principů teorie barev.
- 11. Konzultace nad výstupy.
- 13. Prezentace výstupů.
- Literatura
- povinná literatura
- BLOCK, B. A. Visual story. London: Focal Press, 2007.
- HULKE, W. M. Praktická kniha o barvách. Olomouc: Fontána, 2005. info
- PARRAMÓN, J. M. Teorie barev. Praha: Svojtka a Vašut, 1998.
- doporučená literatura
- BELLANTONI, P. If It's Purple, Someone's Gonna Die: The Power of Color in Visual Storytelling. London: Focal Press, 2005.
- DÉMUTH, A. Čo je to farba? Bratislava: IRIS, 2005.
- HRADISKÁ, E. – LETOVANCOVÁ, E. Psychológia marketingovej komunikácie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005.
- MONACO, J. Jak číst film. Praha: Albatros, 2004. info
- SCHILLINGOVI, I. a G. Symbolická řeč barev. Olomouc: Dobra a Fontána, 1999.
- STEINER, R. Tajemství barev. Hranice, 2005. info
- VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ JIŘÍ. Reklama: jak dělat reklamu. 4. vyd. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7. info
- Výukové metody
- přednášky, semináře, analýzy, diskuse, prezentace, projekce, domácí cvičení
- Metody hodnocení
- Praktická písemná analýza vybraného audiovizuálního díla v intencích teorie barev. Vytvoření storyboardu audiovizuálního díla, které je vázáno svým obsahem na teorii barev.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2024/ARTAVTBP44