ARTAVTBP44 Teorie barev II

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2022
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Kristína Pupáková (přednášející)
MgA. Kristína Pupáková (cvičící)
Garance
MgA. Kristína Pupáková
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ARTAVTBP44/A: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
Předpoklady
nejsou definovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět tematizuje pojímání jednoho z nejběžnějších fenoménů zrakové zkušenosti – barvy. Seznamuje studenty s dějinami zkoumání otázky o podstatě barvy v kontextu vědeckých teorií tak, jak formovaly současné myšlení. Disciplína poskytuje prostor pro rozvoj, učí hledat vizuální klíče a nacházet neobvyklá novátorská řešení nastolených problémů v percepci barev v kompozici vyprávění. Orientuje se také na rozvoj kreativního myšlení v oblasti audiovizuální tvorby formou analýz a tvorbou audiovizuálních výstupů vázaných na teorii barev. Nahlíží na vztah psychologie, narativnosti, vizuality a významu.
Osnova
  • 1. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Ingmar Bergman – Šepoty a výkřiky (1972)
  • 2. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. George Lucas – Star Wars: Epizoda IV – Nová naděje (1977)
  • 3. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Francis Ford Coppola – Kmotr (1972)
  • 4. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Quentin Tarantino – Kill Bill (2003)
  • 5. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Andrea Arnold – Fish Tank (2009)
  • 6. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Miloš Forman – Vlasy (1979)
  • 7. Příprava námětu a scénáře pro filmové dílo s ohledem na využití principů teorie barev.
  • 8. Příprava storyboardu pro filmové dílo s ohledem na využití principů teorie barev.
  • 9.–10. Konzultace storyboardu filmového díla s ohledem na využití principů teorie barev.
  • 11.–12. Konzultace nad výstupy.
  • 13. Prezentace výstupů.
Výukové metody
přednášky, semináře, analýzy, diskuse, filmové projekce, prezentace, domácí cvičení
Metody hodnocení
Praktická písemná analýza vybraného audiovizuálního díla v intencích teorie barev.
Vytvoření storyboardu audiovizuálního díla, které je vázáno svým obsahem na teorii barev.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2024, léto 2025.