UCJNNKMU Moderne Unterrichtsformen

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2022
Rozsah
0/0/12. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
bez předpokladu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí s otázkami interakcí ve vyučování cizích jazyků. Naučí se organizovat vyučovací jednotku tak, aby brali ohled na individuální zvláštnosti žáků, aplikovali diferencovaný přístup a plánovali výuku, aby byla co nejefektivnější a žáci účelně využívali čas ve vyučování i při domácí přípravě. Práci ve skupinách budou organizovat tak, aby se do ní zapojili všichni žáci. Posluchači se seznámí se strategiemi a technikami učení v různých typech sociálních interakcí v cizojazyčné výuce. Naučí se také aplikovat různé sociální formy ve výuce: vést rozhovor, diskusi, moderovat aktivity, hodnotit výkony respondentů, řešit konflikty ve třídě apod. Pro zlepšení interakcí se naučí využívat různé formy pozorování, provádět záznamy a uplatňovat je. Při výuce cizího jazyka se naučí zohledňovat mezipředmětové vztahy. Posluchači získají nezbytné dovednosti potřebné pro sestavení a vedení jazykového portfolia.
Výstupy z učení
Znalosti moderních strategií a technik výuky cizích jazyků. Znalosti o aktuálních trendech ve výuce.
Osnova
  • 1. Kooperatives Lernen
  • 2. Stationenlernen
  • 3. Projektunterricht I
  • 4. Projektunterricht II
  • 5. Internetprojekte
  • 6. Webquests
  • 7. Gruppenarbeit I
  • 8. Gruppenarbeit II
  • 9. Planspiele
  • 10. Simulation
  • 11. Zukunftswerkstatt
  • 12. Talk-Show
  • 13. Zusammenfassung und Evaluation
Výukové metody
Přednášky, diskuse ve skupině, skupinové projekty, prezentace.
Metody hodnocení
zápočet, prezentace
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2023, léto 2024, léto 2025.