FPF:UFMM523 Populárně-vědecká praxe - Informace o předmětu
UFMM523 Populárně-vědecká praxe
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martin Petrásek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- RNDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Astrofyzika (program FPF, B1701 Fyz)
- Multimediální techniky (program FPF, B1702 AplF)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je připravit studenty na práci v publikování populárně-vědeckých textů ve veřejných médiích. Studenti získají znalosti a následně i praktické zkušenosti v oblasti populárně-vědeckého publikování.
- Osnova
- Základy populárně-vědecké žurnalistiky. Informace ve vědě a jejich interpretace pro veřejnost. Zdroje informací, vyhledávání relevantních zdrojů. Komunikace s vědci, komunikace s novináři.
Populárně-vědecké publikační praktikum. Příprava tiskové zprávy. Příprava populárně naučného článku. Překlad populárně-vědecké publikace. Převzetí zpráv z externích zdrojů a jejich korektní interpretace. Recenze technického, multimediálního přístroje.
Populárně-vědecké publikování. Studenti mají za úkol během semestru s pedagogem pravidelně připravovat populárně naučné texty a zveřejňovat je ve veřejných médiích.
- Základy populárně-vědecké žurnalistiky. Informace ve vědě a jejich interpretace pro veřejnost. Zdroje informací, vyhledávání relevantních zdrojů. Komunikace s vědci, komunikace s novináři.
- Literatura
- doporučená literatura
- Gráf, T. Komunikace přírodních věd s veřejností. Opava, 2014. ISBN 978-80-7510-193-8. URL info
- POKORNÁ, D., IVANOVÁ, K. Komunikace ve vědě a výzkumu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-87240-35-9. info
- CHRISTENSEN, L. L. hands-on guide for science communicators: a step-by-step approach to public outreach. New York: Springer, 2007. ISBN 978-038-7263-243. info
- OSVALDOVÁ, B., HALADA, J. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. 3., rozš. vyd. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-807-2772-667. info
- CAYWOOD, C. L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-722-6886-4. info
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2023/UFMM523