ARTAVTNP35 Absolventský projekt

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2024
Rozsah
0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Horsáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martin Novosad (cvičící)
MgA. Mikuláš Odehnal (cvičící)
MgA. Tomáš Polenský, Ph.D. (cvičící)
MgA. Kristína Pupáková (cvičící)
MgA. Irena Pustina Kocí, Ph.D. (cvičící)
MgA. Jaroslav Zajíček (cvičící)
Garance
Mgr. Monika Horsáková, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ARTAVTNP35/A: Po 18:05–19:40 PrPed, M. Horsáková, M. Novosad, M. Odehnal, T. Polenský, K. Pupáková, I. Pustina Kocí
Předpoklady
K zapsání předmětu nejsou určeny žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konkrétní audiovizuální práci, kulturním projektu nebo restaurovaném audiovizuálním díle student prokáže nabyté znalosti a dovednosti v rámci studijního plánu navazujícího magisterského studia, od ideového projektu či konceptu až po dokončení díla. Student předloží autorskou audiovizuální práci, realizuje multimediální kulturní projekt či restauruje audiovizuální dílo, a to v rozsahu a technické i umělecké kvalitě odpovídající znalostem a dovednostem získaným ve studijním programu navazujícího magisterského studia.
Osnova
  • 1. Stanovení tématu/ idey projektu/ audiovizuálního díla k restaurování
  • 2.–12. Osobní konzultace nad námětem/ konceptem/ zvoleným technologickým či realizačním postupem /průběžnými kroky realizace
  • 13. Kontrolní projekce a prezentace hotového snímku/ závěrečná zpráva kulturního projektu
Literatura
    povinná literatura
  • ARONSONOVÁ, L. Scénář pro 21. století. AMU Praha, 2014.
  • Nichols, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. Nakladatelství AMU a JSAF, Praha, 2010. info
  • CICONTE, B., JACOB, J. G. Fundraising Basics - Complete Guide. Sudbary. MA: Jones and Bartlett Publishers, 2009. info
  • SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008. info
  • BURDA, J. Fundraising pro začátečníky. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2007. info
  • FIELD, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishing, 2007. info
  • BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: AMU, 2004. info
    doporučená literatura
  • JÍCHA, M. – ŠOFR, J. Živý film: digitalizace filmu Metodou DRA. Praha: Lepton studio, 2016.
  • MERRITT, R. Crying in Colour: How Hollywood coped when Technicolour. NFSA Journal 3, 2008. info
  • MONACO, J. Jak číst film (Svět filmů,médií a multimédií). Praha, 2008. info
  • NOVOTNÝ, D. J. Budování příběhu. Praha, 2007. info
  • READ, P., MEYER, M.-P. Restoration of Motion Picture Film. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2005. info
  • URBAN, M. Filmová laboratoř. Praha: AMU, 2001. info
  • WAJDA A. Moje filmy. Olomouc: Votobia, 1996. info
  • CARRIERE, J.-C. Vyprávět příběh. Praha: NFA, 1993. info
  • PLAŽEWSKI, J. Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967. info
  • KERR, W. Jak nepsat hru. Praha: Orbis, 1963. info
Výukové metody
individuální konzultace
Metody hodnocení
Na konkrétní audiovizuální práci, kulturním projektu nebo restaurovaném audiovizuálním díle student prokáže nabyté znalosti a dovednosti v rámci studijního plánu navazujícího magisterského studia, od ideového projektu či konceptu až po dokončení díla. Odevzdání námětu, scénáře, pitching, odevzdání filmu či realizování projektu v požadované kvalitě .
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2024/ARTAVTNP35