FPF:UCJNP047 Sociální interak. ve výuce ciz - Informace o předmětu
UCJNP047 Sociální interakce ve výuce cizích jazyků
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2024
- Rozsah
- 0/0/5. Seminář 5 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Němčina pro školskou praxi (program FPF, B7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Studenti se v rámci předmětu seznámí s otázkami interakcí při vyučování cizím jazykům. Naučí se organizovat vyučovací jednotku tak, aby brali ohled na individuální zvláštnosti žáků, aplikovali diferencovaný přístup a plánovali výuku, aby byla co nejefektivnější, a žáci účelně využívali čas ve vyučování i při domácí přípravě. Práci ve skupinách budou organizovat tak, aby se do ní zapojili všichni žáci. Posluchači se seznámí se strategiemi a technikami učení v různých typech sociálních interakcí v cizojazyčné výuce. Studenti se naučí prakticky aplikovat různé sociální formy ve výuce: Vést rozhovor, diskusi, moderovat aktivity, hodnotit výkony respondentů, řešit konflikty ve třídě apod. Pro zlepšení interakcí se naučí využívat různé formy pozorování, provádět záznamy a uplatňovat je.
- Osnova
- 1. Historische Perspektive des Fremdsprachenunterrichts
2. Die Sensibilisierung für Gruppenarbeit
3. Definitionen von `Gruppe`
4. Der Wechsel von sozialen Organisationsformen im Fremdsprachenunterricht
5. Die Einführung von Gruppenarbeit
6. Phasen der Gruppenarbeit
7. Innere Differenzierung in Gruppenarbeit
8. Offener Unterricht
9. Gruppenpuzzle
10. Stationenlernen
11. Freiarbeit
12. Projektunterricht
- 1. Historische Perspektive des Fremdsprachenunterrichts
- Literatura
- doporučená literatura
- Bimmel, P./Kast, B./Neuner,G. Deutschunterricht planen. Berlin, München: Langenscheidt, 1998. info
- Henrici, G./ Riemer, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Hohengehren: Schneider Verlag, 1994. info
- Apeltauer, E. Grundlagen des Erst- und Fremdsprachenerwerbs. Berlin, München: Langenscheidt, 1995. info
- Schwerdtfeger, I. C. Gruppenarbeit und innere Differenzierung. Berlin, München: Langenscheidt, 2001. info
- Bausch, K.-R./Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel:Francke Verlag, 1995. info
- Mareš, J., Křivohlavý, J. Komunikace ve škole. Brno: Centrum dalšího vzdělávání učitelů Masarykovy univerzity, 1995. info
- Bimmel, P./Rampillon. Lernerautonomie und Lernstrategien. Berlin, München: Langenscheidt, 2000. info
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Prezentace vybrané techniky učení nebo metody s dodržením didaktických zásad
Návod na individuální studium poskytne distanční opora k tomuto předmětu, obsahující konkrétní úkoly pro samostatnou práci včetně kontrolních otázek a dále odkazy na doporučenou studijní literaturu. Studenti vypracují písemnou přípravu s využitím zvolené techniky nebo vyučovací metody. Ústní zkouška ověřuje znalost teorie podle zadání katalogu otázek. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2024/UCJNP047