UCJNAVP1 Audiovizuální prostředky

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2007
Rozsah
0/5/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Při výuce bývá nejčastěji využíván verbální komunikační kanál, z mnoha důvodů jsou ale efektivnější informace vizuální. Proto předmět seznamuje studenty s možnostmi využití vizualizace a audiovizuální techniky ve výuce cizích jazyků. Účastníci se naučí používat nejrůznější technické i další pomůcky k názorné výuce. Budou pracovat s výpočetní technikou, zpětným projektorem, interaktivní tabulí apod. tak, aby žákům zprostředkovali informace co nejefektivnějším způsobem. 1. Präsentieren und visualisieren 2. Präsentationstechniken 3. Clustern, Brainstorming 4. Arbeit mit Bildern im Unterricht 5. Overheadprojektor 6. Musik im Unterricht 7. Video im Deutschunterricht 8. Werbung im Deutschunterricht 9. PowerPoint - Einführung 10. PowerPoint - Medien einbinden 11. Multimedia im Deutschunterricht 12. Interaktive Tafel Požadavky na studenta: Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zpracované úkoly týkající se využití audiovizuálních prostředků ve výuce cizích jazyků, včetně autoevaluace. Literatura: Bausch, K.-R. / Krumm, H.-J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel: Francke Verlag, 1995. Brandi, M.-L.: Bild als Sprechanlaß ; Sprechende Fotos. München. Goethe-Institut: 1988. Brandi, M.-L.: Video im Deutschunterricht : eine Übungstypologie zur Arbeit mit fiktionalen und dokumentarischen Filmsequenzen. Fernstudieneinheit 13. Berlin. Langenscheidt: 2000. Grüner, M. / Hassert, T.: Computer im Deutschunterricht. Berlin. Langenscheidt: 2000. Petty, G.: Moderní vyučování. Praktická příručka. Praha. Portál: 1996. Scherling, L.: Wörter, Binder, Stiuationen. Zu 20 Sachfeldern für die Grundstaufe Deutsch als Fremdsprache. Berlin. Langenscheidt: 1990. Scherling, T. / Schuckall H.-F.: Mit Bildern lernen. Handbuch für den Fremdspracheunterricht. Berlin. Langenscheidt: 1992. Schweckendiek, J.: (ed.) Werbung und Anzeigen II. Texte zur Landeskunde im Unterricht. München. Goethe-Institut: 1989.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015.