FPF:UCJNPCN9 Praktická cvičení 9 - Informace o předmětu
UCJNPCN9 Praktická cvičení 9
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mag. Angelika Enne (cvičící)
- Garance
- Mag. Angelika Enne
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Němčina (dvouoborové) (program FPF, N7310 Filo)
- Němčina (jednooborové) (program FPF, N7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Pro tento seminář si všichni studenti připraví slovní zásobu k předem známému tématu. Jeden student, popř. dva studenti pak vystupují jako moderátoři a jsou odpovědní za průběh diskuse. Vyučující navrhne a vysvětlí postup, kterým se studenti řídí. Jedná se o mechanismy chování a techniky dotazování, které by měly přispět k úspěšně vedené diskusi. Na programu jsou aktuální témata, jako např. česko-německé, resp. česko-rakouské vztahy, kritéria vstupu do Evropské unie apod. Sylabus: 1. Einführung: Themenwahl / Moderationstechniken 2. Deutschland in der Krise? (Politische und wirtschaftliche Situation) 3. Tschechisch-österreichische Beziehungen 4. Tschechien und die Europäische Union 5. Mentalitätsunterschiede zwischen Tschechen, Deutschen und Österreichern 6. Chancen und Möglichkeiten nach dem Studium 7. Ich @ Computer 8. Erste Unterrichtserfahrungen 9. Familiäre Konflikte 10. Tierquälerei 11. Zivilisationskrankheiten (Angst und Depressionen) 12. Sprachenlernen Požadavky: Präsentation Erstellung von Wortschatzlisen Analyse eines themenbezogenen deutschen Textes Literatura: Freimuth, J.: Moderation in der Hochschule. Konzepte und Erfahrungen in der Hochschullehre und Hochschulentwicklung. Hamburg, 2000. (= Moderation in der Praxis. 3.) Klebert, K./ Schrader, E./ Straub, W.: Moderationsmethode. Gestaltung der Meinungs- und Willensbildung in Gruppen, die miteinander lernen und leben, arbeiten und spielen. 7. Aufl. Hamburg, 1996. Mehrmann, E.: Präsentation und Moderation. Düsseldorf, Wien, 1993. (= ETB. 21201.) Redlich, A.: Konflikt-Moderation. Handlungsstrategien für alle, die mit Gruppen arbeiten. Hrsg. von Einhard Schrader. Hamburg, 1997. (= Moderation in der Praxis. 2.) Seifert, J. W.: Visualisieren - Präsentieren - Moderieren. Unter Mitarbeit von S. Pattay. Hrsg. von H. Wagner. 14., unveränd. Aufl. Offenbach, 2000.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2007/UCJNPCN9