UCJNPTJ1 Počítačové technologie ve výuce ciz.jaz.

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2007
Rozsah
0/5/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je představit studentům možnosti, které počítač a internet poskytují učitelům při jejich práci a při přípravě. Seznamuje s textovými a výukovými počítačovými programy, elektronickými slovníky, s programy pro tvorbu pracovních listů pro žáky a jejich využitím ve výuce a seznamuje také s využitím počítačové technologie při přípravě na vyučování a při samostudiu. Posluchači se naučí využívat rychlé a pokročilé vyhledávání pramenů i textů vhodných pro tvorbu pracovních listů i pro samostudium, tvořit prezentace, připravovat testy pro žáky. Na závěr posluchači vypracují projekt, při kterém využijí získané dovednosti. 1. Einführung zum Umgang mit Computer 2. Kommunizieren mit E-Mail 3. E-Mail Projekte im Deutschunterricht 4. E-Mail Projekte und Unterrichtspraxis 5. Praxistipps 6. WWW für Lehrer 7. Landeskunde im Internet 8. Literatur und Internet 9. Grammatik und WWW 10. Interessantes, nützliches im Internet 11. WWW-Projekte 12. Deutschsprachige Musik im Internet Požadavky: Vytvoření vlastního projektu s využitím počítačových technologií Evaluace projektu Deník s komentáři (Lerntagebuch) Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zpracované úkoly týkající se využití počítačových technologií ve výuce jazyků, včetně evaluace projektu. Literatura: Altun, A.: "Understanding hypertext in the context of reading on the web: Language learners' experience". Current Issues in Education [On-line], 6(12), 2003. Backer, J.: "Using a Modular Approach to schMOOze with ESL/EFL Students", The Internet TESL Journal, Vol. VII, No. 5, 2001. Dostupné jako: Donath, R.: Deutsch als Fremdsprache - Projekte im Internet. Stuttgart: Klett Verlag, 1998. Dudeney, G.: The Internet and the Language Classroom. Cambridge University Press 2000. Franců, M.: Výuka jazyků na Internetu. Computer Press 2001. Grüner, M. / Hassert, T.: Computer im Deutschunterricht. München: Goethe-Institut, 2000. Hassert, T.: Computer im Unterricht. Möglichkeiten, Grenzen. München: Goethe-Institut, 1998. Lernen mit neuen Medien. [online] http://www.goethe.de/dll/mat/lpr/web/deindex.htm Müller, C.: Programmierter Unterricht vs. Surfen im Hyperspace: Modelle computergestützten Lernens. In: Zielsprache Deutsch H. 1/1999. Růžička, O.: Internet pro učitele. Praha: Computer Press, 2001. Vořech, J., Morkes, D.: 1001 tipů a triků pro Internet. Praha: Computer Press, 2001.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2013, zima 2014, zima 2015.