FPF:UBKKK042 Education of Users - Course Information
UBKKK042 Education of Users
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2009
- Extent and Intensity
- 0/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- PhDr. Kateřina Homolová, Ph.D.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Prerequisites (in Czech)
- Aktivní účast na seminářích - zapojování se do diskuse o knihovnických a informačních službách poskytovaných různorodým skupinám čtenářů a uživatelů obecně a v konkrétních knihovnách. Povolena je absence ve dvou seminářích.
Kritéria pro udělení zápočtu: zpracování seminární práce a její předání v elektronické podobě (mailem). Podmínky přijetí práce - rozsah 10 stran textu, seznam min. 5 titulů použité literatury (v textu řádně citované), vlastní komentář ke zpracovávané problematice.
Kritéria pro zvládnutí zkoušky: ústní rozprava nad vylosovaným okruhem, komentář k poznámkám učitele v seminární práci.
Předmět je zkouškou ukončován v řádném zkouškovém období po skončení ZS, po konzultaci s vyučujícím je možno stanovit náhradní termín v LS.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Library Science (programme FPF, B7201 InSK)
- Course objectives (in Czech)
- Disciplína teoreticky i prakticky představuje metodiku výchovy ke čtení, k četbě a ke čtenářství i využívání věcných informací a bližší specifikací pro jednotlivé kategorie čtenářů a uživatelů podle věku, vzdělání, obecně životních názorů a postojů, podle čtenářských zájmů a preferencí. Přednášky doplňují poznatky o roli knihoven v celoživotním vzdělávání občanů. Důraz je kladen na kulturní a výchovnou činnost knihoven, která má nezastupitelný význam v hodnotném vyplnění volného času dětí a mládeže. Seminář: Tematicky navazuje na přednášky. Analýza způsobu prezentace knihoven a jejich služeb se zdůrazněním složky informativní a výchovné. Ukázky praktických kulturně-výchovných aktivit pro děti, dospělé i seniory. Předmět lze studovat během studijního pobytu v rámci projektu Erasmus-Sokrates distančně - nutná domluva s vyučujícím ÚBK.
- Literature
- required literature
- KRAMPOLOVÁ, I.; POTUŽNÍKOVÁ, E. Jak (se) učí číst. Praha : ÚIV, 2005. info
- CHALOUPKA, O. Škola a počátky dětského čtenářství. Praha : Victoria Publishing, 1995. info
- VÁŠOVÁ, L. Úvod do bibliopedagogiky. Praha, 1995. info
- SMETÁČEK, V. Informační potřeby a jejich optimální uspokojování. Praha : Univerzita Karlova, 1990. info
- VÁŠOVÁ, L. Čtenáři a uživatelé informací. Praha : SPN, 1987. info
- recommended literature
- WARD, P., ADAMS, S., LEVERMORE, J. Jak se připravovat na práci s mládeží. Praha : Portál, 1997. info
- Teaching methods
- Lecturing
- Assessment methods
- Test
- Language of instruction
- English
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 4 HOD/SEM, Seminář 2 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2009/UBKKK042