FPF:UCJAAME1 Angličtina v médiích - Informace o předmětu
UCJAAME1 Angličtina v médiích
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2009
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Kučerová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Lucie Kučerová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Angličtina (dvouoborové) (program FPF, N7310 Filo)
- Angličtina (jednooborové) (program FPF, N7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Cílem tohoto předmětu je seznámit posluchače se specifiky užívání jazyka v masmédiích. Přednáška je zaměřena na teoretické uvedení do této problematiky prostřednictvím témat z okruhu (kritické) analýzy diskurzu. Na seminářích je pak většina času věnována konkrétním analýzám a interpretacím užívání jazyka v masmédiích z multirovinového pohledu na jazyk, tj. od fonetické roviny až po rovinu pragmatickou. Podkladem pro tyto analýzy jsou zejména texty žurnalistické a texty spadající pod jazyk reklamy. Sylabus přednášky: 1. Media and language: Approaches to media discourse 2. The properties, the economics and the politics of mass media communication 3. Critical analysis of media discourse 4. Texts, social events and social practices 5. Intertextuality and assumptions 6. Genres and generic structures 7. Meaning relations between sentences and clauses 8. Clauses: types of exchange, speech functions and grammatical mood 9. Discourses 10. Representations of social events 11. Styles 12. Modality and evaluation Sylabus semináře: 1. The language of news headlines 2. News audience(s) 3. Representation of groups through lexis 4. Representation of groups through syntax 5. Discourse strategies in news communication 6. Advertisements and their attention seeking devices 7. The relations between advertisement texts, their writers and readers 8. Features of spoken language in advertisements 9. Intertextuality in advertisements 10. Advertisements and cultural variations 11. Smaller-scale language features and strategies 12. The "reading" of images in advertisement texts Literatura: Fairclough, N.: Analysing Discourse, London: Routledge, 2003. Fairclough, N.: Media Discourse, London: Edward Arnold, 1995. Goddard, A.: The Language of Advertising, London: Routledge, 1998. Reah, D.: The Language of Newspapers, London: Routledge, 1998.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2009/UCJAAME1