UCJAP025 Didaktika angličtiny 2

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2012
Rozsah
Seminář 8 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Radek Glabazňa, Ph.D., MA (cvičící)
Garance
Mgr. Radek Glabazňa, Ph.D., MA
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět má za cíl seznámit studenty s metodami výuky cizích jazyků, s jejich výhodami a nedostatky a dále se zabývá strategiemi a technikami učení a základy práce s učebnicí. Pozornost je věnována učiteli a žáku a jejich vzájemné interakci. Studenti se rovněž věnují problémům přípravy hodiny, její struktury, výběrem technik a učebních pomůcek. Důraz je kladen mimo jiné na stanovování učebních a výchovných cílů. Studenti jsou seznámeni s principy komunikace mezi učitelem a žákem, s organizací práce ve třídě, s možnostmi využití různých sociálních forem ve třídě apod.
Osnova
  • Sylabus:
    1. Syllabus
    2. Coursebook
    3. Supplementary material
    4. Non-linguistic content
    5. Lesson planning
    6. Classroom interaction
    7. Motivation
    8. Learner differences: age
    9. Classroom management
    10. Teaching large heterogeneous classes
    11. Teacher development
    12. ELT methods
Literatura
    doporučená literatura
  • Ur, P.:. A Course in Language Teaching. Cambridge, CUP. 1991. info
  • Richards, J.C. and Rogers, T.S.:. Approaches and Methods in LT. Cambridge, CUP. 1986. info
  • Anthony, E.M.:. Approaches, methods and techniques. Oxford, OUP. 1993. info
  • Hrehovčik, T. - A. Uberman :. English Language Teaching Methodology. Rzeszóv, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. 2003. info
  • Harmer, J. :. How to Teach English. Harlow, Longman. 1998. info
  • Doff, A. :. Teach English. Cambridge, CUP. 1988. info
  • Larsen-Freeman, D.:. Techniques and Principles in LT. Oxford, OUP: 1986. info
  • Harmer, J. :. The Practice of English Language Teaching. London, Longman. 1991. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zakládat zpracované úkoly týkající se plánování a organizace výuky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.