UCJIT312 Praktické cvičení z italštiny 3

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2013
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Táňa Pavlíková Alešová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Táňa Pavlíková Alešová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Blok Praktické cvičení z italštiny 3 a 4 navazuje na předchozí blok cvičení a je zaměřen na další rozvíjení a zdokonalování praktických jazykových znalostí a komunikativních dovedností posluchačů, zvládnutí náročnějších pasáží italské gramatiky a rovněž na rozšiřování slovní zásoby. Posluchači se přibližují úrovni samostatných uživatelů jazyka. Výuka dle české učebnice je doplněna poslechem nahrávek delších projevů rodilých mluvčích (rozhovory, zprávy, ukázky z filmů) a četbou středně obtížných literárních i neliterárních textů na současná témata, což napomáhá rozvoji schopnosti posluchačů rozumět mluvenému i psanému slovu a slouží zároveň jako základ pro diskusi, konverzační i písemná cvičení na běžné náměty. Sylabus: 1. Parlare di musica, concerti, strumenti musicali; Trapassato remoto 2. Descrivere situazioni nel passato; Gerundio composto; proposizioni implicite con participio passato 3. Parlare di architettura, monumenti storici; organizzare un viaggio; Forma passiva con l?fausiliare essere/ venire 4. Parlare delle sensazioni e degli stati fisici ed emotivi; Si passivante; andare + participio passato 5. Parlare di azioni future; usi del futuro per annunciare, esprimere un parere; Futuro anteriore; infinito passato 6. Raccontare una fiaba; Proposizioni implicite con infinito passato; proposizioni avversative implicite (invece di + infinito) 7. Esprimere desideri, parlare di eventualita; Condizionale composto; particella la 8. Parlare di sport, gare, incontri sportivi; Forma impersonale del verbo; proposizioni consecutive e causali implicite 9. Revisione generale del sistema di proposizioni implicite 10. Parlare delle precedenti esperienze di studio dell?fitaliano; Concordanza dei tempi all?findicativo 11. Mettere in ordine gli elementi del racconto; Formazione di femminili e plurali irregolari, plurali doppi. 12. Revisione generale Požadavky: Předpokladem pro zapsání do předmětu je úspěšné absolvování předmětu Praktické cvičení z italštiny 2. Během semestru budou znalosti prověřeny dvěma písemnými testy na probranou látku. Vyžaduje se aktivní účast na cvičeních (min. 80%). Kombinované studium: Osu výuky v kurzu tvoří učebnice Italština autorek Bahníková, Ehrenbergerová a Benešová. Při kontaktní výuce bude vždy probrána první část lekce obsahující gramatiku a odpovídající cvičení. Studenti se poté doma naučí slovní zásobu a vypracují cvičení v druhé části lekce. V Moodlu naleznou doplňující materiály (další cvičení, texty k četbě apod.) a důležité odkazy. Domácí práce bude zkontrolována v následující hodině, kde budou také zodpovězeny případné dotazy. Literatura: Povinná literatura: Bahníková, A. a kol. Italština. Praha: Leda, 2001. Katerinov, K., Boriosi, M. C. La lingua italiana per stranieri. Perugia: Guerra, 1985. Další literatura: Gruppo meta. Due. Corso comunicativo di italiano per stranieri. Roma: Bonacci, 1993. Silvestrini, M. a kol. L?italiano e l?Italia. Perugia: Guerra, 1995. De Giuli, A. a kol, Magari. Firenze: Alma edizioni, 2008.
Vyučovací jazyk
Italština
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020.