FPF:ULGATLA031 Psychologie - Informace o předmětu
ULGATLA031 Psychologie
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2014
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Bohumil Koukola, CSc. (přednášející)
prof. Mgr. Jiří Siostrzonek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Bohumil Koukola, CSc.
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Lázeňství a turismus (program FPF, B6503GAHOT)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu psychologie pro studenty oboru Lázeňství a turismus je osvojení si základních pojmů, poznatků, vědeckých teorií tak, aby absolvováním tohoto předmětu byla u studentů vytvořena základní poznatková báze pro její použití v praktické činnosti. Studium psychologie přispěje nejen k zdokonalení orientace v síti mezilidských kontaktů a vztahů, ale odhalí i to "zdali" a "jak" jsme disponováni pro specializovanou profesi, jejíž nedílnou součástí bude "práce s lidmi". Semináře budou bezprostředně navazovat na přednášková témata. Absolvent předmětu bude schopen: - Rozpoznat mechanismy fungování mezilidských vztahů a sociálních útvarů (skupin, davů, společenství); - Pochopit praktické dopady socializace osobnosti, jakož i mechanismy sociálního učení; - Analyzovat základní složky sociálního styku lidí (komunikaci, percepci, interakci); - Vysvětlit chování člověka v zátěžových a konfliktních společenských situacích;
- Osnova
- 1.Úvod do studia psychologie, předmět a vztah psychologie k jiným oborům
2.Utváření sociálně psychologických idejí (směry a vybrané teorie sociální podmíněnosti člověka)
3.Socializace jako vztah mezi jedincem a jeho prostředím
4.Sociální interakce
5.Sociální percepce
6.Sociální komunikace
7.Náročné, problémové, frustrační a zátěžové (stresující) sociální situace
8.Psychologie skupinového života
9.Řízení a vedení skupiny
10.Možnosti aplikace některých metod a technik sociální psychologie v praxi
11.Psychologie spotřebitele - osobnost jako spotřebitel/zákazník, typy spotřebitelů
12.Psychologie reklamy
- 1.Úvod do studia psychologie, předmět a vztah psychologie k jiným oborům
- Literatura
- doporučená literatura
- VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. 2. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-387-1. info
- NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 2. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9. info
- HAYES, N. Základy sociální psychologie. Praha, 2009. info
- KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Praha, 2008. info
- DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha, 2008. info
- VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2007. info
- MUSIL, J. Sociální psychologie. Zlín, 2005. info
- VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele - Jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 2004. info
- ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. Přehled sociální psychologie. Olomouc, 2004. info
- KOMÁRKOVÁ, R. - SLAMĚNÍK, I. - VÝROST, J. Aplikovaná sociální psychologie III. Sociálněpsychologický výcvik. Praha, 2001. info
- Informace učitele
- Podmínkou ukončení předmětu zápočtem bude písemné zpracování seminární práce na zadané téma.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2014/ULGATLA031