UCJIK312 Praktické cvičení z italštiny 3

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2015
Rozsah
Cvičení 16 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jaroslava Malá (cvičící)
Garance
Mgr. Jaroslava Malá
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu Praktické cvičení z italštiny 2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Blok Praktické cvičení z italštiny 3 a 4 navazuje na předchozí blok cvičení a je zaměřen na další rozvíjení a zdokonalování praktických jazykových znalostí a komunikativních dovedností posluchačů, zvládnutí náročnějších pasáží italské gramatiky a rovněž na rozšiřování slovní zásoby. Posluchači se přibližují úrovni samostatných uživatelů jazyka. Výuka dle české učebnice je doplněna poslechem nahrávek delších projevů rodilých mluvčích (rozhovory, zprávy, ukázky z filmů) a četbou středně obtížných literárních i neliterárních textů na současná témata, což napomáhá rozvoji schopnosti posluchačů rozumět mluvenému i psanému slovu a slouží zároveň jako základ pro diskusi, konverzační i písemná cvičení na běžné náměty. Kombinované studium: Osu výuky v kurzu tvoří učebnice Italština autorek Bahníková, Ehrenbergerová a Benešová. Při kontaktní výuce bude vždy probrána první část lekce obsahující gramatiku a odpovídající cvičení. Studenti se poté doma naučí slovní zásobu a vypracují cvičení v druhé části lekce. V Moodlu naleznou doplňující materiály (další cvičení, texty k četbě apod.) a důležité odkazy. Domácí práce bude zkontrolována v následující hodině, kde budou také zodpovězeny případné dotazy. Povinná literatura: Bahníková, A. a kol. Italština. Praha: Leda, 2001. Katerinov, K., Boriosi, M. C. La lingua italiana per stranieri. Perugia: Guerra, 1985. Další literatura: Gruppo meta. Due. Corso comunicativo di italiano per stranieri. Roma: Bonacci, 1993. Silvestrini, M. a kol. L'italiano e l'Italia. Perugia: Guerra, 1995. De Giuli, A. a kol, Magari. Firenze: Alma edizioni, 2008.
Osnova
  • 1.- 2. Conoscenza reciproca nel gruppo; opinioni puntuali; racconti al passato; condizionale composto; particella la; forma impersonale del verbo; proposizioni consecutive e causali implicite
    3.-4. Parlare delle precedenti esperienze di studio dell'italiano; usi del futuro per annunciare; esprimere un parere; concordanza dei tempi all'indicativo; congiuntivo presente e passato; concordanza dei tempi al congiuntivo;
    5.-6. Fare gli auguri, congratularsi, fare le condoglianze e complimentarsi; reazioni codificate; usi del congiuntivo presente e passato nelle proposizioni reggenti e dipendenti; imperfetto e trapassato del congiuntivo
    7.-8. Introdurre le notizie e reagire alle notizie attese e non attese; dimostrare interesse; usi dell'imperfetto e trapassato del congiuntivo nelle proposizioni reggenti e dipendenti; proposizioni dipendenti in cui il congiuntivo ? obbligatorio
    9.-10. Riferirsi a situazioni possibili; reagire a un'informazione; Proposizioni dipendenti in cui la scelta fra l'indicativo e il congiuntivo ? stilistica o corrisponde a una netta differenza di significato; periodo ipotetico;
    11.-12. Dare consigli o istruzioni; descrivere stati di malessere fisico; infinito sostantivato; discorso indiretto
Vyučovací jazyk
Italština
Informace učitele
Aktivní účast na cvičeních (min. 80 %). Dva písemné testy během semestru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.