FPF:UBKKB050 Efektivní komunikace ve službá - Informace o předmětu
UBKKB050 Efektivní komunikace ve službách
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jiřina Kudelová (cvičící)
- Garance
- PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- Požadavky na studenta v průběhu semestru a kritéria hodnocení: výuka předpokládá průběžnou přípravu studenta. Kvalita výuky je systematicky prověřována formou testů, prezentací zadaných referátů aj. Předmět je ukončen ústní zkouškou, která je zaměřena na prověření získaných teoretických znalostí.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Knihovnictví (program FPF, B7201 InSK)
- Cíle předmětu
- Cílem interaktivního semináře Efektivní komunikace ve službách je procvičit naslouchání, naučit se řešit konflikty a efektivně mluvit s druhými lidmi. Probereme jak správně mluvit s kolegy, s nadřízenými (podřízenými) a jak s uživateli. Slova tvoří pouhých 7 % sdělení, 93 % sdělujeme beze slov, tzv. řečí těla. Řeč těla představují gesta, přes tři tisíce různých obličejových výrazů, které spolu tvoří 55 % sdělení a hlas, který tvoří zbylých 38 %. Druhou část semináře tedy zaměříme na příklady nonverbální komunikace.
- Osnova
- 1. Knihovník - knihovna - komunikace - základní terminologické vymezení
2. Knihovník - knihovna - nadřízený
3. Komunikační kanály uvnitř knihovny
4. Knihovník - knihovna - knihovník
5. Knihovník - knihovna - čtenář/uživatel
6. Knihovník - knihovna - konflikt
7. Image knihovníka
8. Mluvíme i beze slov
9. Knihovník v roli moderátora PR akcí
10. Jak komunikovat s médií?
- 1. Knihovník - knihovna - komunikace - základní terminologické vymezení
- Literatura
- povinná literatura
- Foberová, Libuše. Knihovník ? knihovna ? komunikace. Dosáhněte co nejlepší komunikace za výpůjčním pultem knihoven. Ostrava, 2014. ISBN 978-80-7054-206-4. info
- doporučená literatura
- ŠTĚPANÍK, Jaroslav. Umění jednat s lidmi. 2, Komunikace. Praha, 2005. ISBN 80-247-0844-2. info
- VOSOBA, Pavel. Dokonalé služby: co chtějí zákazníci. Praha, 2004. ISBN 80-247-0847-7. info
- MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Praha, 2003. ISBN 80-247-0650-4. info
- FISHER, Fred. Postavme mosty mezi občany a úřady místní samosprávy a v zájmu efektivnější spolupráce se naučme, jak zvládat konflikty a neshody. Praha, 2002. info
- Výukové metody
- Přednášení
Přednáška s diskusí
Přednáška s analýzou videozáznamu - Metody hodnocení
- Známkou
- Informace učitele
- Aktualizace 14/15. Účast na zkoušce je podmíněna předložením seminární práce v rozsahu 15 normostran textu s obsahovým zaměřením na studovanou problematiku.
Předmět je uzavřen zkouškou, která bude udělena po odevzdání a uznání seminární práce. Podrobné informace obdrží studenti na začátku semestru. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2017/UBKKB050