VCKDST0007 Event Management

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2018
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Michal Blaško, Ph.D. (lecturer)
Ing. Jana Stuchlíková (lecturer)
Ing. Michal Blaško, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Jana Stuchlíková (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Michal Blaško, Ph.D.
Research Center for Cultural History of Silesia and Central Europe – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět seznamuje s event managementem jako moderní aplikací projektování ve vztahu k výjimečnému, jedinečnému zážitku. Otevírá možnosti jeho uplatnění v oblasti kulturního turismu a (dosud málo využívané) možnosti propojení s oblastí prezentace a edukace kulturního dědictví. Věnuje pozornost typologii akcí (tzv. eventů), přípravě, koncipování a realizaci veletrhů, kongresů, cest a výletů, sportovních kulturních a hudebních akcí, galavečerů a VIP akcí, seznamuje s důležitými nástroji úspěšné marketingové komunikace, které se nacházejí v centru pozornosti managementu akcí. Praktické dovednosti jsou v rámci semináře využity na tzv. cvičných akcích, které se zabývají klíčovými oblastmi techniky pořádání akcí (facility management, infrastruktura, bezpečnost akcí) a věnují pozornost i zážitkovému a eventovému marketingu (analýza cílové skupiny, rozvíjení strategie a produktů, sponzoring a reklama, kontrola úspěšnosti, podpůrné programy). Studenti si vyzkouší kolektivní práci a spolupráci s konkrétní agenturou pořádající akci, což jim poskytne do budoucna vyšší míru adaptability pro působení v praxi. Současně mohou v kontextu prezentace a využití kulturního dědictví v event-praxi uplatnit své zkušenosti z institucí kulturně historického zařízení (muzea, galerie).
Syllabus (in Czech)
  • 1. Význam event managementu.
    2. Event management jako součást marketingové strategie.
    3. Typologie eventů.
    4. Teoretické základy event managementu (plánování, rozhodování, organizování, operativního řízení, kontrolování).
    5. Tvorba eventu (akce).
    6. Stanovení cílů a jejich formulace.
    7. Naplánování zdrojů.
    8. Promotion eventu.
    9. Realizace.
    10. Event controlling.
    11. Spolupráce s agenturou.
Literature
    recommended literature
  • Lattenberg, V. Event aneb Úspěšná akce krok za krokem - příručka pro organizátory. Brno, 2010. info
  • Kotlíková, H. - Schwartzohoffová, E. Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Praha, 2008. info
  • Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha, 2006. info
  • ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
  • VEBER, J. a kol. Management - základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-095-5. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (Winter 2018, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2018/VCKDST0007