UCJAAMK1 Angličtina v médiích

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2019
Rozsah
0/8/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marie Machničová
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
TYP_STUDIA ( N )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem tohoto předmětu je seznámit posluchače se specifiky užívání jazyka v masmédiích. Předmět se zaměřuje na teoretické uvedení do této problematiky prostřednictvím témat z okruhu (kritické) analýzy diskurzu. Ve cvičeních je pak většina času věnována konkrétním analýzám a interpretacím užívání jazyka v masmédiích z multirovinového pohledu na jazyk, tj. od fonetické roviny až po rovinu pragmatickou. Podkladem pro tyto analýzy jsou zejména texty žurnalistické a texty spadající pod jazyk reklamy. 1. The Language of Headlines 1 2. The Language of Headlines 2 3. Audience 1 4. Audience 2 5. Audience 3 6. Representation of Groups in words1 7. Representation of Groups in words 2 8. Representation of Groups in words 3 9. Representation of Groups in syntax 1 10. Representation of Groups in syntax 2 11. Discourse 1 12. Discourse 2 Požadavky na studenta: Viz studijní opora Angličtina v médiích Předmět je zakončen zkouškou založenou na rozboru textu dvou článků vztahujících se ke dvěma zvoleným tématům tohoto kurzu. Literatura: Fairclough, N.: Analysing Discourse, London: Routledge, 2003. Fairclough, N.: Media Discourse, London: Edward Arnold, 1995. Goddard, A.: The Language of Advertising, London: Routledge, 1998. Reah, D.: The Language of Newspapers, London: Routledge, 1998.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, zima 2009, zima 2010, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020.