FPF:UCJNP043 Analýza cizojazyčné učebnice 1 - Informace o předmětu
UCJNP043 Analýza cizojazyčné učebnice 1
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2019
- Rozsah
- 0/0/5. Seminář 5 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- TYP_STUDIA(B)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Němčina pro školskou praxi (program FPF, B7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Studenti se v rámci předmětu seznámí s historickým vývojem učebnic cizích jazyků. Budou uvedeni do problematiky metod hodnocení a výběru učebnice vhodné pro danou cílovou skupinu. Dostane se jim výkladu o analýze současné učebnice cizího jazyka, také se seznámí s různými katalogy kritérií pro kritické hodnocení učebnic i jejich částí. Dále budou studenti hodnotit jednotlivé komponenty učebnic a učebnicových souborů a seznámí se rovněž s internetovou podporou učebnic. Posluchači se zaměří na vhodnost a obtížnost textů, nahrávek, obrazových a grafických prvků a na soubory cvičení. Součástí semináře je praktické ověření hodnocení učebnice v mikrovýstupech, při nichž se získá zpětná vazba pro následné hodnocení.
- Osnova
1. Lerbuch und Lehrwerk
2. Externe und interne Bedingungen
3. Lehrwerkritik
4. Kriterienraster
5. Gesamtkonzeption
6. Zielgruppen
7. Lernziele
8. Methodische Konzeption
9. Medienkonzeption - Bücher
10. Auditive und visuelle Medien
11. Elektronische Medien
12. Gestaltung
- Literatura
- doporučená literatura
- Häusermann, U. / Piepho, H.-E. Aufgabenhandbuch Deutsch als Fremdsprache. Stuttgart: iudicium Verlag, 1996. info
- Bimmel, P./ Kast, B./Neuner,G. Deutschunterricht planen. Berlin, München: Langenscheidt, 1998. info
- Henrici, G. / Riemer, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. Hohengehren: Schneider Verlag, 1994. info
- Hrehovčík, T. Evaluation of foreign language textbooks. Theoretical and methodological considerations. 1. ang. vydání. Prešov: Prešovská univerzita, 2002. info
- Kleppin, K.:. Fehler und Fehlerkorrektur. Berlin, München: Langenscheidt, 1997. info
- Bausch, K.-R. / Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel: Francke Verlag, 1995. info
- Průcha, J. Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1996. info
- Bolton, S. Probleme der Leistungsmessung. Berlin, München: Langenscheidt, 1995. info
- Bollton, S. / Albers, H.-G. Testen und Prüfen. Berlin, München: Langenscheidt, 1992. info
- Průcha, J. Učebnice. Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998. info
- Kast,B./Neuner, G. Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Berlin, München: Langenscheidt, 1994. info
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zpracované úkoly týkající analýzy cizojazyčné učebnice. Při ústní zkoušce zodpoví proband zadanou otázku z nastudovaných okruhů.
Evaluace vybrané učebnice německého jazyka - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2019/UCJNP043