UCJNP052 Audiovizuální prostředky

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2019
Rozsah
0/0/5. Seminář 5 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
TYP_STUDIA(B)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Při výuce bývá nejčastěji využíván verbální komunikační kanál, z mnoha důvodů jsou ale efektivnější informace vizuální. Proto předmět seznamuje studenty s možnostmi využití vizualizace a audiovizuální techniky ve výuce cizích jazyků. Účastníci se naučí používat nejrůznější technické i další pomůcky k názorné výuce. Budou pracovat s výpočetní technikou, zpětným projektorem, interaktivní tabulí apod. tak, aby žákům zprostředkovali informace co nejefektivnějším způsobem.
Osnova
  • 1. Präsentieren und visualisieren
    2. Präsentationstechniken
    3. Clustern, Brainstorming
    4. Arbeit mit Bildern im Unterricht
    5. Overheadprojektor
    6. Musik im Unterricht
    7. Video im Deutschunterricht
    8. Werbung im Deutschunterricht
    9. PowerPoint - Einführung
    10. PowerPoint - Medien einbinden
    11. Multimedia im Deutschunterricht
    12. Interaktive Tafel
Literatura
    doporučená literatura
  • Brandi, M.-L. Bild als Sprechanlaß ; Sprechende Fotos. München. Goethe-Institut: 1988. info
  • Grüner, M. / Hassert, T. Computer im Deutschunterricht. Berlin. Langenscheidt: 2000. info
  • Bausch, K.-R. / Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel:. info
  • Scherling, T. / Schuckall H.-F. Mit Bildern lernen. Handbuch für den Fremdspracheunterricht. Berlin. Langenscheidt: 1992. info
  • Petty, G. Moderní vyučování. Praktická příručka. Praha. Portál: 1996. info
  • Brandi, M.-L. Video im Deutschunterricht : eine Übungstypologie zur Arbeit mit fiktionalen. info
  • Schweckendiek, J.: (ed.). Werbung und Anzeigen II. Texte zur Landeskunde im Unterricht. info
  • Scherling, L. Wörter, Binder, Stiuationen. Zu 20 Sachfeldern für die Grundstaufe Deutsch als Fremdsprache. Berlin. Langenscheidt: 1990. info
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Návod na individuální studium poskytnou jednak úvodní konzultace, dále pak distanční opora k tomuto předmětu, obsahující konkrétní úkoly pro samostatnou práci včetně kontrolních otázek a v neposlední řadě odkazy na doporučenou studijní literaturu.
Praktické zvládnutí látky probírané na přednáškách doloží studenti na základě písemného vypracování vybraných úloh v distanční opoře, označených zkratkou SA.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.