FPF:HKDRPBP016 Příprava volnočasového produkt - Informace o předmětu
HKDRPBP016 Příprava volnočasového produktu
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2020
- Rozsah
- 1/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Pavol Plesník, PhD. (přednášející)
Ing. Jana Stuchlíková (cvičící)
PhDr. Karla Vymětalová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Pavol Plesník, PhD.
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- TYP_STUDIA(B)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Historie a kulturní dědictví v regionální praxi (program FPF, HKDvRP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout základní teoretickou průpravu pro aplikaci prezentace a edukace kulturního dědictví v regionální praxi, konkrétně v kulturním turismu. Na příkladu tvorby konkrétně zadaného volnočasového produktu na kulturně historické téma (krátkodobá exkurze/zájezd) se studenti seznámí se zásadami interdisciplinárního přístupu k zadání, prakticky se zapojí do tvorby dílčích segmentů, ověří si své interpretační dovednosti a předpoklady pro individuální a týmovou práci. V rámci předmětu získají konkrétní přehled o technice přípravy produktu, výběru destinace a organizačně-technické stránce zajištění produktu. Osvojí si základy topografické a chronologické přípravy a stanovení smluvních podmínek poskytování jednotlivých služeb. Seznámí se s cenovou kalkulací zájezdu, jednotlivými kroky přípravy průvodce, vyúčtováním a vyhodnocením realizovaného produktu.
- Osnova
- 1. Úvod do předmětu, terminologie, literatura a informační zdroje.
- 2. – 3. Výběr destinace/í pro realizaci konkrétně zadaného produktu se zaměřením na kulturní dědictví (dále produktu), s přihlédnutím ke zvolené klientele a stupni odbornosti obsahu prezentace.
- 4. Organizačně-technická příprava produktu.
- 5. – 6. Topografická a chronologická příprava turistického produktu.
- 7. Smluvní zajištění jednotlivých služeb.
- 8. Cenová kalkulace turistického produktu.
- 9. – 11. Příprava průvodce pro realizaci produktu s přihlédnutím ke zvolené klientele a stupni odbornosti obsahu prezentace.
- 12. Kontrola stavu přípravy produktu.
- 13. Vyúčtování a vyhodnocení produktu (teoretický vstup).
- Literatura
- povinná literatura
- GOELDNER, CH. R. and J. R. B. RITCHIE. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks, 2014. ISBN 978-80-265-0298-2. info
- KUNEŠOVÁ, E. - FARKOVÁ, B. Technika zahraničních zájezdů. Praha, 2004. info
- SEIFERTOVÁ, V. a kol. Průvodcovské činnosti. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4807-8. info
- Vitáková, M. Využití kulturních a přírodních památek pro cestovní ruch. Praha, 2007. URL info
- doporučená literatura
- BERÁNEK, J. A KOL. Ekonomika cestovního ruchu. Praha: MAG CONSULTING, 2013. info
- Hájná, M. Rožmberkové. Cestovní původce. České Budějovice 2010.
- Palátková, M. – Zichová, J. Ekonomika turismu – turismus České republiky. Praha 2014.
- ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. Praha: Idea servis, 2007. info
- ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. Praha: IDEA SERVIS, 2010. ISBN 978-80-85970-68-5. info
- neurčeno
- Další literatura ke kulturně historické tématice dle zaměření exkurze.
- Průvodcovská sada
- Mapy, autoatlasy, GPS navigace
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška; písemná příprava na exkurzi. Docházka na semináře (75%), aktivní přístup.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2020/HKDRPBP016