FPF:UCJNP028 Řízená ped. praxe - Informace o předmětu
UCJNP028 Řízená ped. praxe
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2020
- Rozsah
- 0/0/4. Seminář 4 TYD/SEM. 10 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- TYP_STUDIA(B)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Němčina pro školskou praxi (program FPF, B7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Obsah předmětu je založen na pozorování reálných hodin u různých pedagogů na různých typech škol. Studenti se seznámí s technikami a principy pozorování i metodami zápisu. Pozorování budou řízená s konkrétním cíli a otázkami. Pozornost bude věnována proporčnímu rozlišení jednotlivých jazykových dovedností v hodinách, otázce využívání sociálních forem, funkčnosti využívání cizího a rodného jazyka, práci s hlasem a řečí těla, organizaci zápisu na tabuli atp.
- Osnova
- Obsah předmětu je založen na pozorování reálných hodin u různých pedagogů na různých typech škol. Studenti se seznámí s technikami a principy pozorování i metodami zápisu. Pozorování budou řízená s konkrétním cíli a otázkami. Pozornost bude věnována proporčnímu rozlišení jednotlivých jazykových dovedností v hodinách, otázce využívání sociálních forem, funkčnosti využívání cizího a rodného jazyka, práci s hlasem a řečí těla, organizaci zápisu na tabuli atp.
- Literatura
- doporučená literatura
- Beran, V. Jak na školní vzdělávací program. V. část. Učitelské listy, Ředitelské listy. 2004/2005, č. 7, s. 3-4. info
- Walterová, E. Kurukulum. Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: CDVU MU, 1994. info
- Průcha, J. Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1996. info
- Byčkovský, P. / Kotasem, J. Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: Revize Bloomovy taxonomie. Pedagogika, 2004, č. 3. s. 227-242. info
- Švec, V. / Filová, H. / Šimoník, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 2002. info
- Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. info
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. info
- Blížkovský, B. Systémová pedagogika. Ostrava? AMOSIUM SERVIS, 1992. info
- Kalous, Z. / Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. info
- Prášilová, M. Tvorba vzdělávacího programu. Praha: Triton, 2006. info
- Belcourt, M. / Wright, P.C. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998. info
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- V průběhu celé praxe si student povede podrobné dossier o svém pedagogickém působení v daném školském zařízení. Tato dokumentace bude zahrnovat nejen podrobnou přípravu na jednotlivé vyučovací hodiny, ale také jejich detailní zhodnocení, které student provede spolu s vedoucím oborové praxe v daném školském zařízení. Toto dossier poslouží jednak k důslednému zmapování souvislé pedagogické praxe, jednak je student předloží zkušební komisi v průběhu Státní závěrečné zkoušky z Didaktiky němčiny.
Studenti absolvují v rámci předmětu 10 hodin náslechů a pozorování ze sledovaných hodin zpracují ve formě deníku, který bude dále reflektovat způsob jazykové výuky na škole, bude obsahovat evaluaci učebnice a sebereflexi - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2020/UCJNP028