FPF:UCJITBP312 Praktické cvičení z ital. 3 - Informace o předmětu
UCJITBP312 Praktické cvičení z italštiny 3
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2022
- Rozsah
- 0/4/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Romana Kovaliková (cvičící)
dott. Matteo Maria Quintiliani, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Táňa Pavlíková Alešová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- UCJITBP312/A: Út 12:15–13:50 M15-LUCJ, Čt 9:45–11:20 M15-LUCJ, R. Kovaliková, M. Quintiliani
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Italština (program FPF, ITAL-bpk)
- Cíle předmětu
- Praktické cvičení z italštiny 3 navazuje na předchozí blok cvičení a je zaměřen na další rozvíjení a zdokonalování praktických jazykových znalostí a komunikativních dovedností posluchačů, zvládnutí náročnějších pasáží italské gramatiky a rovněž na rozšiřování slovní zásoby. Posluchači se přibližují úrovni samostatných uživatelů jazyka. Výuka podle české učebnice je doplněna italskými studijními texty, poslechy a četbou středně obtížných literárních i neliterárních textů na současná témata, což napomáhá rozvoji schopnosti posluchačů rozumět mluvenému i psanému slovu a slouží zároveň jako základ pro diskusi, konverzační i písemná cvičení na běžné náměty. Konverzační složka kurzu vytváří studentům příležitost seznámit se s grafickou strukturou italského deníku a porozumět novinovému článku.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- zvládne italštinu na úrovni A2-B1;
- prohloubí si znalosti gramatiky včetně používání odborného názvosloví;
- porozumí autentickému mluvenému textu a dokáže jej komentovat;
- dokáže pochopit a přeložit odbornější psaný text a zpracovat resumé;
- umí vyjádřit a obhájit svůj názor. - Osnova
- 1. L’impaginazione di un quotidiano; pronomi relativi
- 2. Conversazione a partire dalla recensione di un libro; passato remoto dei verbi in –ere e dei verbi irregolari
- 3. Conversazione a partire dalla recensione di un concerto; trapassato remoto
- 4. Conversazione a partire dalla recensione di un’opera
- lirica; esprimere un parere sulle persone; fare paragoni; gerundio composto; proposizioni implicite con participio passato
- 5. Rassegna stampa degli studenti; forma passiva con l’ausiliare essere/ venire
- 6. Conversazione a partire da un articolo di costume; si passivante; andare + participio passato
- 7. Conversazione a partire da un articolo satirico; test 1, revisione
- 8. Conversazione a partire da un editoriale; esprimere desideri; parlare di un‘eventualità; futuro anteriore; infinito passato
- 9. Rassegna stampa degli studenti; proposizioni implicite con infinito passato; proposizioni avversative implicite (invece di + infinito)
- 10. Conversazione a partire da una corrispondenza di viaggio; condizionale composto; particella la
- 11. Conversazione a partire da un articolo sportivo; forma impersonale del verbo; proposizioni consecutive e causali implicite
- 12. Conversazione a partire da un articolo di cronaca; concordanza dei tempi all’indicativo
- 13. Rassegna stampa degli studenti; est 2, revisione generale
- Literatura
- povinná literatura
- Bahníková, A. a kol. Italština. Praha: Leda, 2017.
- Výukové metody
- cvičení, četba, domácí práce
- Metody hodnocení
- aktivní účast na cvičeních (min. 80 %), dva písemné testy s různými typy cvičení a překladem
- Vyučovací jazyk
- Italština
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2022/UCJITBP312