ARTAVTBP64 Public relations

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2023
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Horsáková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal
Rozvrh
každý lichý čtvrtek 16:25–18:00 D1
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
ARTAVTBP64/A: každý lichý čtvrtek 18:05–19:40 D1, M. Ševčík
Předpoklady
FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Definovanie nástroja marketingovej komunikácie Public Relations a jeho prvkov. Aplikácia teoretických poznatkov na konkrétnych príkladoch.
Osnova
  • 1. Public Relations ako nástroj marketingovej komunikácie.
  • 2. Reklama versus Public Relations.
  • 3. Media Relations.
  • 4. Interná komunikácia.
  • 5. Krízová komunikácia.
  • 6. Reputácia.
  • 7. Sponzoring.
  • 8. Lobing.
  • 9. Spôsoby merania účinnosti Public Relations.
  • 10. Etika v PR.
  • 11. Využitie nových médií v Public Relations.
  • 12. Tvorba stratégie 1.
  • 13. Tvorba stratégie 2.
Literatura
    povinná literatura
  • BAJČAN, R. Techniky public relations. Praha: Management press 2003.
  • CAYWOOD, C. L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-722-6886-4. info
  • FTOREK, J. Public Relations jako ovlivňování mínění. Praha, 2006. info
    doporučená literatura
  • SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně (vybrané kapitoly). Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7. info
Výukové metody
přednášky, semináře, analýzy, diskuse, domácí cvičení
Metody hodnocení
Účast na seminářích (75 %)
Seminární práce v rozmezí 5 stran textu (koncept public relations konkrétního kulturního projektu)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, zima 2024.