FPF:HKDRPNP031 Event management se zaměřením - Informace o předmětu
HKDRPNP031 Event management se zaměřením na kulturu a historii
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Jana Stuchlíková (přednášející)
Ing. Jana Stuchlíková (cvičící) - Garance
- Ing. Jana Stuchlíková
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh
- Čt 9:45–10:30 H10
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Historie a kulturní dědictví v regionální praxi (program FPF, HKDvRPnp)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje s event managementem jako moderním a účinným nástrojem pro rozvoj regionů ve vztahu k výjimečnému, jedinečnému zážitku. Představuje možnosti uplatnění event managementu v oblasti kulturního turismu a (dosud málo využívané) možnosti propojení s oblastí prezentace a edukace kulturního dědictví. Věnuje pozornost typologii akcí (tzv. eventů), přípravě, koncipování a realizaci konferencí, kongresů, veletrhů, vernisáží, specifických cest a výletů, sportovních kulturních a hudebních akcí, galavečerů a VIP akcí, poskytuje informace o možných zdrojích financování eventů, seznamuje s důležitými nástroji úspěšné marketingové komunikace, které se nacházejí v centru pozornosti managementu akcí. Praktické dovednosti jsou v rámci semináře využity na tzv. cvičných akcích, které se zabývají klíčovými oblastmi techniky pořádání akcí (facility management, infrastruktura, bezpečnost akcí) a věnují pozornost i zážitkovému a eventovému marketingu (analýza cílové skupiny, rozvíjení strategie a produktů, sponzoring a reklama, kontrola úspěšnosti, podpůrné programy). Studenti si vyzkouší kolektivní práci a spolupráci s konkrétní agenturou pořádající akci, což jim poskytne vyšší míru adaptability pro budoucí působení v praxi. Současně mohou v kontextu prezentace a využití kulturního dědictví v event-praxi uplatnit své zkušenosti z institucí kulturně historického zařízení (muzea, galerie).
- Osnova
- 1. Význam event managementu; event management jako součást marketingové strategie.
- 2. Typologie eventů s akcentem na akce/programy se zaměřením na kulturní dějiny a kulturní dědictví, resp. organizování v kulturně-historických zařízeních; specifika kulturních eventů.
- 3. – 4. Základní kroky organizace a tvorby eventu v kulturně historickém kontextu (plánování, rozhodování, organizování, operativní řízení, kontrolování).
- 5. – 6. Financování akce (naplánování zdrojů eventu).
- 7. Marketing a propagace akce.
- 8. Realizace kulturního eventu.
- 9. Přínosy realizace eventů pro region a stát.
- 10. Event controlling.
- 11. Spolupráce s agenturou.
- 12. Využití potenciálu cestovního ruchu pro tvorbu kulturně historických eventů.
- 13. Příklady dobré praxe v oblasti eventů se zaměřením na kulturní dějiny a dědictví v tuzemsku a zahraničí.
- Literatura
- povinná literatura
- Lattenberg, V. Event aneb Úspěšná akce krok za krokem - příručka pro organizátory. Brno, 2010. info
- doporučená literatura
- Dowson, R. – Bassett, D. Event Planning and Management. London 2016.
- Gazárek, P. Event management. Bakalářská práce, PEF MZLU, Brno 2009.
- ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
- VEBER, J. a kol. Management - základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-095-5. info
- KOTÍKOVÁ, H. a E. SCHWARTZHOFFOVÁ. Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Praha: MMR ČR, 2008. ISBN 978-80-87147-04-7. info
- SVOBODA, V. Public relations ? moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7. info
- neurčeno
- Vaníček, J. Event management. Opava 2015.
- Metody hodnocení
- Písemný test. Docházka na seminář (75%); referát.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/HKDRPNP031