FVP:UVSRPZICY1 Životní cyklus - Informace o předmětu
UVSRPZICY1 Životní cyklus
Fakulta veřejných politik v Opavěléto 2009
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Garance
- PhDr. Věra Juříčková, Ph.D.
Ústav veřejné správy a sociální politiky – Fakulta veřejných politik v Opavě - Předpoklady
- Absolvent bakalářského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Veřejná správa a sociální politika (program FPF, N6731-SPSP)
- Veřejná správa a sociální politika (program FVP, N6731-SPSP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poznání zákonitostí vývoje, pochopení vývoje člověka v celé životní křivce a důležitosti plnění úkolů v jednotlivých vývojových obdobích. Studenti budou seznámeni s běžnými fázemi života v souvislosti s psychickými, sociálními a vývojově podmíněnými zvláštnostmi. Cílem výuky je pochopení identity osobnosti a zvládnutí nároků kladených sociálními rolemi na jedince a determinaci v rámci životního cyklu. Posluchač je veden k získání vědomostí o problematice životního cyklu, kterou může využít při setkávání s klienty v oblasti sociální práce. Pouze pro studenty studijního programu N6731.
- Osnova
- 1. Vývojová psychologie - předmět, mechanismy vývoje.
2. Vývoj jedince a jeho determinace sociálními a biologickými faktory.
3. Metody vývojové psychologie.
4. Teorie vývoje člověka.
5. Prenatální období, porod a vývoj jedince v období novorozeneckém.
6. Dětství - období kojenecké, batolete a předškolní.
7. Mladší školní věk.
8. Adolescence.
9. Období dospělosti.
10. Stárnutí a stáří, umírání a smrt.
- 1. Vývojová psychologie - předmět, mechanismy vývoje.
- Literatura
- povinná literatura
- ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5. info
- BERNS, R.M. BELMONT. Child, Family, School, Community. Socialization and Support. Wadsworth/Thomson Learning, 2004. info
- ERIKSON, E.H. Dětství a společnost. Praha: Argo, 2002. info
- SHAFFER, D.R. Developmental Psychology. Childhood§Adolescence. Belmont: Wadsworth/Thomson Learning, 2002. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0. info
- MACEK, P. Adolescence. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X. info
- SHEEAYOVÁ, G. Průvodce dospělostí. Praha: Portál, 1999. info
- DICHAUD, C., THAREAUOVÁ, I. Soužití se starými lidmi. Praha: Portál, 1998. info
- LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha : Grada Publishing, 1998. info
- ERIKSON, E.H. Osm věků člověka. Praha: Propsy, 1995. info
- Výukové metody
- Přednáška s aktivizací
Přednáška s diskusí - Metody hodnocení
- Analýza výkonů studenta
- Informace učitele
- Spojení teoretických znalostí i vyjádření vlastního názoru během aktivní účasti v interaktivně vedených seminářích.
Aplikace na konkrétní situaci je požadována i v seminární práci.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2009/UVSRPZICY1