XUPPV3887 Didaktizace patosociálních jevů

Fakulta veřejných politik v Opavě
léto 2009
Rozsah
0/0. 2 kr.
Garance
PhDr. Šárka Čížková
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Předpoklady
Základní orientace v problematice sociálně patologických jevů.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je didaktické "ovládnutí" patosociálního jevu a jeho realizaci ve školním i mimoškolním prostředí. Zvláštní důraz je kalden na naplnění cílů Rámcového vzdělávacího programu. Koncipovat anketní (dotazníkové) šetření na škole (instituci) s cílem zmapovat stávající aktuální stav daného patosociálního jevů a bude schopen vytvořit výchovný projekt. Konkrétní realizace anketní (dotazníkové) šetření se záměrem shromáždit dostatečné množství odpovídajících informací o aktuálním stavu daného jevu. Na základě získaných údajů budou studenti koncipovat výchovný projekt. Z hlediska organizačního se bude jednat o kolektivní práci s úmyslem zkvalitnit vlastní výstup z dané práce. Nedílnou součástí koncipovaného výchovného projektu je samotná prezentace (za pomoci PC).
Osnova
  • - Rozličná vymezení patosociálního jevu. Přehled možných patosociálních jevů, jejich specifikace, historický vývoj, postoj společenské majority k danému jevu (např. poruchy chování v dětství a adolescenci, narkomanství, gamblerství, prostituce, sexuální turistika, krádeže, apod.)
    - Právní dimenze jednotlivých patosociálních jevů.
    - Objasnění pojmu: didaktizace. Didaktizace obsahu pro jednotlivé fáze vyučovací hodiny. Uplatnění aktivizačních a kreativních technik.
    - Systém poradenských služeb na úrovni základní a střední školy.
    - Organizační formy výuky. Přehled organizačních forem výuky: hromadná (frontální) výuka, skupinová a kooperativní výuka, párová výuka, týmová výuka, diferencovaná výuka, individuální výuka a individualizovaná výuka.
    - Obecné zásady pro koncipování projektu na úrovní základní (střední) školy.
    - Využití předností mezipředmětových (interdisciplinárních) vztahů.
    - Zásady zpracování projektu. Koncipování projektu pro potřeby primární prevence.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2009/XUPPV3887