XUPPV4283 Odborná praxe I

Fakulta veřejných politik v Opavě
léto 2009
Rozsah
0/0. 4 kr.
Garance
Mgr. Magda Hermanová
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Předpoklady
žádné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Odborná praxe I bude realizována formou individuální, průběžné stáže (v rozsahu 6 hodin/1 den) ve vybraném zařízení z resortu Ministerstva práce a sociálních věcí, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Ministerstva zdravotnictví a Ministerstva spravedlnosti. Úkolem studenta bude získat základní informace týkající se poslání instituce, její historie, složení skupiny klientů, organizační struktury, personálního zajištění, vazby na jiná zařízení a místní komunitu, příslušné legislativy atp. Za klíčové informace přitom budou považovány ty, které souvisí s výkonem odborné činnosti studenta a dalšího personálu v přímé vazbě na práci s klienty. Odborná praxe I bude zakončena zápočtem, který bude udělen garantem praxí na ÚPPV po předložení požadovaných písemných materiálů. Předpokladem pro získání zápočtu je vypracování dílčích protokolů z praxe (rozsah l strana A4/1 protokol) a zpracování seminární práce, v níž student představí zařízení, v němž odbornou praxi vykonával (rozsah minimálně 5, maximálně 10 stran A4). Cílem odborné praxe I je poskytnout studentovi prostor pro seznámení s konkrétními problémy praxe v daném zařízení, ve snaze získat a procvičit si dovednost propojovat teoretické poznatky se schopnostmi praktického řešení problémů určité skupiny klientů.
Osnova

  • 1. Vyjasnění postavení studenta/ky v průběhu praxe.
    2. Vymezení poslání a cílů pracoviště, cílové skupiny klientů. Identifikace zřizovatele zařízení. Zařazení do sítě sociálních služeb.
    3. Seznámení se s organizační a personální strukturou zařízení. Náplně práce jednotlivých pracovníků, identifikace možnosti práce v týmu, možnosti supervize.
    4. Seznámení se s legislativou a pracovními předpisy, kterými se řídí pracovníci v organizaci.
    5. Vymezení typologie problémů klientů daného zařízení.
    6. Způsob vedení dat o klientech, ochrana osobnosti klienta proti možnému zneužití osobních informací.
    7. Používané metody a přístupy ke klientům na pracovišti. Studenti pozorují práci s klientem na pracovišti.
    8. Používané metody a přístupy ke klientům na pracovišti. Studenti pozorují práci s klientem na pracovišti.
    9. Studenti pozorují práci s klientem na pracovišti.
    10. Pozorování práce s klientem v jeho přirozeném prostředí.
    11. Samostatná práce s klientem pod odborným vedením pracovníka.
    12. Samostatná práce s klientem pod odborným vedením pracovníka.
    13. Celkové hodnocení praxe z hlediska využití teoretických znalostí a jejich použitelnosti v praxi.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2009/XUPPV4283