FVP:UVSRPCK086 Politický marketing a strategi - Informace o předmětu
UVSRPCK086 Politický marketing a strategie volebních kampaní
Fakulta veřejných politik v Opavěléto 2024
- Rozsah
- 6/0/0. Přednáška 6 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lukáš Vomlela, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Michal Kuděla
Ústav veřejné správy a sociální politiky – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Krčmaříková - Předpoklady
- FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Veřejná správa a sociální politika (program FVP, B6731-SPSP)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu Politický marketing a strategie volebních kampaní je posluchačům představit problematiku volebního marketingu a volebních kampaní v perspektivě současného vývoje politiky. Kurz sestává ze dvou základních částí. V přednáškách budou posluchači postupně seznámeni se základními přístupy ke studiu volebních kampaní a vývojem politického marketingu. Teoretické znalosti budou doplněny o praktické příklady a přístupy, které se uplatňují při realizaci volebních kampaní v České republice a ve světě. Druhou část kurzu budou tvořit seminární úkoly, v nichž budou posluchači uplatňovat poznatky získané z teoreticky zaměřených přednášek. Cílem bude vytvořit vlastní návrh volební kampaně pro předem určenou politickou stranu, a to včetně stanovení konkrétní strategie, sestavení volebního programu, tvorby vizuální stránky kampaně, zaměření na jednotlivé segmenty voličů a volby příslušných nástrojů. V závěru kurzu pak budou posluchači (kteří budou na začátku kurzu rozděleni do jednotlivých volebních štábů) prezentovat svou volební kampaň.
- Osnova
- 1. Úvodní hodina. Seznámení s náplní a charakterem kurzu a způsobem jeho zakončení. Představení praktické části kurzu a seminárních úkolů.
2. Volby a volební marketing. Základní přístupy a pojmy.
3. Vznik a vývoj politického marketingu. Teorie volebního marketingu a volebních kampaní
4. Volební kampaně a politický marketing v různých typech voleb.
5. Volební kampaně v České republice a jejich profesionalizace
6. Politické kampaně a demokracie. Negativní a srovnávací kampaně. Legislativa, etika.
7. Příprava volební strategie I. Kontext voleb, analýza volebních obvodů, analýza opozice, segmentace trhu
8. Příprava volební strategie II. Výzkumy veřejného mínění, zacílení kampaně, pozice na volebním trhu, témata a programatika
9. Příprava volební strategie III. Rozpočet kampaně, fázování, komunikace
10. Volební kampaně a média. Teorie a praxe.
11. Volební kampaň - praktická cvičení I. - Vlastní návrh kampaně, konzultace.
12. Volební kampaň - praktická cvičení II. - Dokončení vlastního návrhu kampaně, konzultace.
- 1. Úvodní hodina. Seznámení s náplní a charakterem kurzu a způsobem jeho zakončení. Představení praktické části kurzu a seminárních úkolů.
- Literatura
- povinná literatura
- Lees-Marshment, Jennifer. Political Marketing. Principles and Applications. Oxon, Routledge, 2009. info
- Šaradín, Pavel a kol. Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc, Univerzita Palackého, 2007. info
- Bradová, Eva. Od lokálních mítinku? k politickému marketingu: Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno, Masarykova Univerzita, 2005. info
- Výukové metody
- Přednáška s aktivizací
- Metody hodnocení
- Kombinovaná zkouška
- Informace učitele
- Aktivní přístup v seminářích, vypracování seminárních úkolů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2024/UVSRPCK086