UVSRPCP037 Supervize odborné praxe IV

Fakulta veřejných politik v Opavě
zima 2018
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Lucie Kamrádová, Ph.D. (cvičící)
JUDr. Marie Sciskalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Ladislav Průša, CSc.
Ústav veřejné správy a sociální politiky – Fakulta veřejných politik v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář vytvoří prostředí pro konfrontaci teoretických poznatků s praktickými zkušenostmi pod dohledem pedagoga, který bude korigovat a vysvětlovat případné disproporce tohoto vztahu. Seminář má za cíl posílit v předchozím studiu nabyté znalosti a praktické zkušenosti i další rozvoj požadovaných dovedností jako analytické zpracování informací, týmová spolupráce, plánování metodických postupů apod. Seminář bude závěrečnou reflexí procesu práce s klientem, který probíhal v rámci odborné praxe. Výstupy z učení: Odborné znalosti: Student získá rozšířené znalosti o cílech a úlohách práce ve veřejné správě a především sociální práce v různých institucích. Odborné dovednosti: Student se dovede orientovat ve vybraných sférách veřejné správy a sociálních služeb a chápat tuto problematiku ve vztahu k různým teoretickým konceptům. Obecná způsobilost: Rozumí znalostem nabytým v rámci výuky a dokáže je používat v rámci dalšího studia i výkonu odborné praxe. Kompetence: Student navazuje a rozvíjí znalosti a dovednosti nutné pro výkon práce úředníka a sociálního pracovníka. Student je schopen vést rozhovor, provádět diagnostikováni, plánovat a administrovat případy a realizovat přímou práci s klientem.
Osnova
  • 1. První kontakt s klientem, vedení rozhovoru.
    2. Základní evidence, sociální anamnéza.
    3. Diagnostika. Plánování změny.
    4. Intervence.
    5. Metodické postupy - praktická aplikace teorií veřejné správy.
    6. Metodické postupy - praktická aplikace teorií sociální práce.
    7. Ukončení práce s klientem.
    8. Týmová spolupráce.
    9. Casemanagement
    10. Otázka supervize na pracovištích.
    11. Reflexe procesu práce s klientem.
    12. Role úředníka a sociálního pracovníka.
    13. Závěrečné zhodnocení semináře a odborné praxe.
Literatura
    povinná literatura
  • HAVRDOVÁ, Z., HAJNÝ, M. et al. Praktická supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1. info
  • ŠIMEK, A., KALINA K. et al. Supervize - kasuistiky. Praze: Triton, 2004. ISBN 80-7254-496-9. info
  • HAWKINS, P., SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9. info
    doporučená literatura
  • LEVICKÁ, J. Kazuistický seminár o sociálnej práci. Trnava: FZS TU, 2004. ISBN 80-89104-36-3. info
  • MUSIL, L. "Ráda bych vám pomohla, ale-": dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: Marek Zeman, 2004. ISBN 80-903070-1-9. info
Informace učitele
Podmínkou pro absolvování předmětu je aktivní účast na seminářích a vypracování kasuistiky.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.