UPPVJP011 Odborný cizí jazyk 1

Fakulta veřejných politik v Opavě
zima 2019
Rozsah
0/13/0. 4 kr. Ukončení: z.
Garance
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Předpoklady
FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět má za cíl prohlubovat schopnost studentů aktivně, plynule a správně se vyjadřovat v běžných životních situacích i situacích vázaných k profesi. Zdokonaluje schopnost porozumění psaným dokumentům v příslušných oblastech, vede studenty k aktivnímu užívání světového jazyka a rozvíjení dovednosti překladu. Konverzace v předmětu přispívá také k rozšíření kompetencí v mezinárodní komunikaci na základě uvědomění si lexikálně-terminologických, gramatických a stylistických souvislostí.
Výstupy z učení
Oborové znalosti: Studenti umí vysvětlit odborné anglické termíny v tematických oblastech probíraných v rámci seminářů. Umí vysvětlit charakteristiky odborného jazyka ve svém oboru. Disponují znalostmi potřebných gramatických a stylistických pravidel a dokáží je prakticky využít.
Oborové dovednosti:Studenti dokáží aplikovat lexikální a gramatické znalosti příslušného světového jazyka v mluveném a psaném projevu. Dokáží porozumět odbornému i obecnému textu střední až vyšší obtížnosti a adekvátně přeložit tento text. Disponují dovednostmi k aktivní tvorbě koherentního cizojazyčného textu v psané i mluvené podobě.
Obecná způsobilost:Student se samostatně umí rozhodnout, které jazykové prostředky využije v dané komunikační situaci s cílem úspěšně předat požadované sdělení.
Osnova
  • 1. Profesní životopis
  • 2. Formální dopis: úřední dopis, stavba a forma, jazykové prostředky
  • 3. Osobnost seniora, potřeby, zájmy: slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 4. Edukace seniorů: slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 5. Kognitivní trénink: slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 6. Age management: slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 7. Předsudky, stereotypy a mýty o stáří: slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 8. Motivace k zájmové edukaci seniorů: slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 9. Principy vzdělávání seniorů: slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 10. Praktické vyhledávání odborných článků a výzkumů souvisejících s vybraným tématem
  • 11. Zpracování prezentace vybraného tématu
  • 12. Diskuze na vybrané téma
  • 13. Diskuze na vybrané téma
Literatura
    povinná literatura
  • BUBOLZ-LUTZ, E.et al.Geragogik. Bildung und Lernen im Prozess des Alterns. Das Lehrbuch.Stuttgart: Kohlhammer, 2010. ISBN 978-3-17-021164-3.
  • JOSEPH, M. P.Continuing Education in Senior Centers: A Handbook.CreateSpace Independent Publishing Platform, 2011. ISBN-13 978-1456409432.
  • СМ. ЕРМАК Н. А. Педагогическая поддержка качества жизни пожилых людей. – Ростов н/Д: ИПО ПИ ЮФУ, 2008.
Metody hodnocení
zápočet
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích akreditace zima, zima 2020.