UPPVJP024 Seminář k bakalářské práci I

Fakulta veřejných politik v Opavě
zima 2019
Rozsah
0/13/0. 5 kr. Ukončení: z.
Garance
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Předpoklady
FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět formuje klíčové kompetence koncepčního vědeckého projevu studenta, schopnost práce s odbornou literaturou a její interpretaci.
Cílem předmětu je zpracovat úvodní projekt bakalářské práce a teoretickou část práce. Cílem předmětu je aplikovat získané vědomosti, dovednosti osvojených výzkumných metod a technik při zpracování konkrétního problému, koncipování práce, individuálně nebo týmově se podílet na analýze a řešení modelových situací souvisejících s řešením závěrečné práce.
Výstupy z učení
VÝSTUPY Z UČENÍ:
Student pod vedením vedoucího práce prokáže schopnost:
 samostatné práce,
 definovat problém, analýzy zkoumaného tématu, vhodně zvolit cíle práce,
 pracovat s odbornou literaturou i jinými zdroji informací (vyhledávat, třídit a zobecňovat informace),
 vyhledat a zvolit vhodnou metodu pro vyřešení daného problému,
 postupovat v souladu s etickými zásadami vědecké/odborné práce,
 připravit a řídit projekt bakalářské práce.
Osnova
  • Projekt bakalářské práce bude obsahovat:
  •  popis problému, který bude v bakalářské práci zpracován
  •  cíl a dílčí cíle, kterých chce student prací dosáhnout
  •  rešerši odborné literatury, navrhované publikace, které budou tvořit jádro teoretické části práce
  •  osnovu bakalářské práce, plánované rozčlenění na kapitoly a podkapitoly
  •  cíl praktické části bakalářské práce
  •  rešerši realizovaných šetření a výzkumů v oblasti
  •  návrh na zvolený typ výzkumu, výzkumné metody, plánovanou skupinu respondentů, způsob zpracování
  •  harmonogram celé přípravy bakalářské práce.
  • Po schválení projektu student zpracuje teoretickou část práce, přičemž bude citovat aktuální odbornou literaturu včetně minimálně jednoho zahraničního zdroje. Prostudovanou českou i zahraniční odbornou literaturu bude postupně kompilovat a zpracovávat dle navržené osnovy práce. Případné nové podkapitoly bude konzultovat se svým vedoucím, zdůvodní jejich zařazení. Student bude ve vyhledávání dalších zdrojů aktivní, bude se snažit pracovat pouze s aktuální odbornou literaturou, pokud charakter práce nevyžaduje starší zdroje.
  • Při zpracovávání práce se bude snažit o stylistickou a gramatickou čistotu, bude ctít pravidla autorské etiky, dodržovat pravidla pro přímé a nepřímé citace.
  • V závěru semestru vyhodnotí plánovaný harmonogram tvorby bakalářské práce a písemně zdůvodní jeho případné neplnění. Pokud vedoucí práce jeho důvody uzná za relevantní a zpracovaná teoretická část odpovídá stanovených požadavkům, udělí studentovi zápočet. Student musí aktualizovat harmonogram dalších kroků tak, aby zvládl dokončení práce ve stanoveném termínu.
Literatura
    povinná literatura
  • GERŠLOVÁ, J. Vádemékum vědecké a odborné práce. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-7431-002-7. info
  • KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0079-8. info
  • Literatura a prameny odpovídající tématu bakalářské práce.
  • PUNCH, K. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0980-5.
  • Vnitřní předpisy Fakulty veřejných politik v Opavě a Slezské univerzity v Opavě.
    doporučená literatura
  • BENDOVÁ, K. et al. Manuál pro psaní diplomových prací na Katedře psychologie FF UP v Olomouci. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2930-4.
  • HENDL.J.,RER,J. Metody výzkumu a evaluace. Praha, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1. info
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
  • CHRÁSKA, M. aI. KOČVAROVÁ.Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. ISBN 978-80-7454-553-5.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2. vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3. info
Metody hodnocení
zápočet
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích akreditace zima, zima 2020, zima 2023, zima 2024.