UPPVMP055 Seminář k závěrečným pracím II

Fakulta veřejných politik v Opavě
zima 2024
Rozsah
0/13/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PaedDr. Vlasta Cabanová, PhD. (cvičící)
Mgr. Denisa Janků (cvičící)
Mgr. Kateřina Janků, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Karolína Janštová (cvičící)
PaedDr. Yveta Odstrčilíková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Irena Johanka Savková, MBA (cvičící)
Mgr. et Mgr. Andrea Silberová (cvičící)
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Ústav speciální pedagogiky – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
UPPVMP055/B: Po 18:55–19:40 PED, E. Zezulková
UPPVMP055/C: Po 18:55–19:40 PED, K. Janků
UPPVMP055/E: Po 18:55–19:40 PED, Y. Odstrčilíková
UPPVMP055/F: Po 18:55–19:40 PED, I. Savková
UPPVMP055/I: Po 18:55–19:40 PED, K. Janštová
UPPVMP055/J: Po 18:55–19:40 PED, A. Silberová
UPPVMP055/K: Po 18:55–19:40 PED, D. Janků
Předpoklady
FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && ROCNIK(3) && UPPVMP054 Seminář k závěrečným pracím I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář poskytuje studentům informace a pokyny k vypracování bakalářské práce v teoretické a praktické části. Je založen zejména na samostatné práci studenta a průběžných konzultacích. Na začátku semestru se uskuteční úvodní setkání, kde jsou studenti hromadně seznámeni s formálními a obsahovými/ metodologickými principy zpracování závěrečné práce. V průběhu semestru probíhají individuální konzultace studenta s vedoucím bakalářské práce zaměřené na zpřesnění tématu, orientaci v informačních zdrojích, pořízení a prostudování výchozí bibliografie k tématům, návrh struktury práce, formulace cíle, ujasnění a výběr metod, zpracování teoretické části práce i praktické části práce.
Výstupy z učení
- student ovládá postup při zpracování bakalářské práce
- student se orientuje v relevantních informačních zdrojích pro nastudování řešené problematiky
- student používá citace dle bibliografické normy
- student splňuje požadavky na formální zpracování a strukturu práce
- student samostatně vyhledává doporučené odborné informační zdroje a zpracovává rešerši
- student kriticky hodnotí informace získané z doporučených zdrojů
- student formuluje cíle práce, výzkumný problém, příp. výzkumné otázky
- student navrhuje postup řešení daného problému
- student formuluje závěry, vyplývající z výzkumného šetření
Literatura
    povinná literatura
  • Metodický pokyn děkana ke zpracování, prezentaci a ukládání závěrečných prací na FVP SU v Opavě v aktuálním znění.
  • GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
  • ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
    doporučená literatura
  • MAREŠ, J., VLČKOVÁ, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? Pedagogická orientace. 2013, roč. 23, č. 4, s. 455-477. ISSN 1211-4669.
  • ŠANDEROVÁ, J., MILTOVÁ, A. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Slon, 2009. ISBN 978-80-86429-40-3.
  • ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace. 2013, roč. 23, č. 4, s. 478-510. ISSN 1211-4669.
    neurčeno
  • HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
  • HENDL, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0700-9.
  • HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. ed. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
  • HINGLEY-JONES, H. Observation in Health and Social Care. Jessica Kingsley Publishers, 2017. ISBN 978-1849056755.
Metody hodnocení
Student pokračuje ve zpracovávání bakalářské práce, zpracuje výzkumný projekt v teoretické rovině, včetně osnovy obsahu teoretické části. Vypracuje výzkumný projekt vybraného problému a aktuální stav řešení v odborných publikacích. Součástí je formulace cílů práce a návrh metodologie vlastního výzkumu, řídí se pokyny a strukturou výzkumného projektu dle vedoucího bakalářské práce. Kritéria hodnocení: 0-50 - nezapočteno: student nezpracoval a neodevzdal výzkumný projekt závěrečné práce v požadované struktuře. 51-100 - započteno: student záměr bakalářské práce odevzdal. Body budou uděleny podle následujících kritérií: jasné a konkrétní vymezení tématu a výzkumných/řešených problémů, vytýčení cílů práce, zaměření tématu k studovanému programu, dodržení předepsané struktury, dostatečný počet prostudovaných informačních zdrojů, dodržení bibliografické normy, úroveň navrženého postupu řešení.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, akreditace zima, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/zima2024/UPPVMP055